Reklama

Nowe e-usługi i informatyczne udogodnienia dla mieszkańców

System Contact Center, kolejne e-usługi z zakresu informacji przestrzennej, udostępnianie otwartych danych – to nowe informatyczne udogodnienia dla mieszkańców i klientów Urzędu Miasta Lublin. Od dzisiaj (22 listopada) dostęp do e-usług Urzędu Miasta Lublin i nowych rozwiązań jest możliwy bezpośrednio ze strony internetowej e.lublin.eu.
  • Źródło: lublin.eu
Nowe e-usługi i informatyczne udogodnienia dla mieszkańców

– Contact Center jest nowym narzędziem skierowanym bezpośrednio do mieszkańców, stworzonym dla ułatwienia komunikacji z Urzędem. Dzięki niemu możliwy jest szybki i sprawny kontakt z kompetentnym zespołem za pomocą wybranego kanału komunikacji i uzyskanie informacji o wybranych usługach publicznych świadczonych przez Urząd. Nowe narzędzie ma również funkcję zgłoszenia np. problemu, usterki w przestrzeni miasta, czy uwag dotyczących różnych dziedzin funkcjonowania miasta. Contact Center to tylko jeden z elementów projektu rozbudowy e-usług, który od trzech lat realizujemy, a obecnie jesteśmy na etapie wdrożenia. Głównym jego celem jest zwiększenie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji publicznej. Dzięki temu nasi mieszkańcy otrzymali możliwość załatwienia wielu spraw urzędowych bez konieczności osobistej wizyty, co w stanie epidemii ma szczególne znaczenie – mówi Andrzej WojewódzkiSekretarz Miasta Lublin.

Nowe ogólnodostępne rozwiązania informatyczne to:

  • system Contact Center do obsługi kontaktów z klientami Urzędu przez: telefon 81 466 1000, fax 81 466 1001, e-mail [email protected]chatformularz zgłoszeniowy oraz alert pod adresem: zglosto.lublin.eu,
  • dostęp do otwartych danych (Open Data) pod adresem otwartedane.lublin.eu. To informacje lub zbiory danych, z których wszyscy mogą swobodnie korzystać. Baza jest w trakcie rozbudowy, aktualnie znajduje się w niej 45 zbiorów z kilku kategorii, m.in. dane przestrzenne, zestawienia powierzchni biurowych, magazynowych. Baza daje możliwość przeglądania, analizowania, pobierania, tworzenia zestawień i tworzenia prostych aplikacji;
  • e-usługi przestrzenne z zakresu Wydziału Geodezji i Wydziału Planowania skierowane są do obsługi klientów Urzędu oraz do poszczególnych grup odbiorców, tj. geodetów uprawnionych, projektantów, rzeczoznawców majątkowych, komorników sądowych, notariuszy; korzystając z profilu zaufanego, można złożyć wniosek, dokonać opłaty online i otrzymać dokumenty bez wychodzenia z domu;
  • portal partycypacyjny decyduje.lublin.eu służący do przeprowadzania konsultacji społecznych, zbierania wniosków i uwag od mieszkańców. W tym miejscu można uczestniczyć w procesach Budżetu Obywatelskiego, Zielonego Budżetu, inicjatywy lokalnej, konsultacji społecznych, opiniowania planów przestrzennych;
  • geoportal miejski – rozbudowa istniejącego narzędzia o nowe możliwości techniczne, funkcjonalności i dane.

Nowe rozwiązania znajdują się na stronie e.lublin.eu, która oferuje również szybki dostęp do wcześniej wdrożonych e-usług jak: rezerwacja wizyt Urzędzie, platforma płatnicza PLIP czy aplikacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli.

Ponadto, dzięki realizacji projektu zostały również wdrożone narzędzia wewnętrzne dla pracowników Urzędu Miasta Lublin, takie jak:

  • narzędzia do prowadzenia rejestrów ochrony środowiska, architekta zieleni, konserwatora zabytków;
  • moduł Zarządzania Energią odpowiadający za raportowanie danych o zużytych mediach oraz dający możliwość zbierania danych o zużyciu energii poprzez e-usługę dla administratorów budynków miejskich lub poprzez aplikację mobilną przechwytującą dane bezpośrednio z liczników za pomocą sondy optycznej;
  • moduł Analityczny służący do przeprowadzania analiz z zakresu oświaty, finansów miasta, demografii, strategii i rozwoju, usługi odbioru odpadów;
  • rozbudowa infrastruktury telekomunikacyjnej i serwerowej;
  • integracja wymiany danych pomiędzy systemami z wykorzystaniem szyny danych.

W związku z tym, że w ramach systemu Contact Center rusza nowa aplikacja dla mieszkańców zglosto.lublin.eu, jednocześnie lubelska podstrona serwisu NaprawmyTo przestanie funkcjonować. Zachęcamy do korzystania z nowej formy komunikacji z Miastem i dokonywania za jej pośrednictwem zgłoszeń związanych z miejską przestrzenią publiczną. Otwarte alerty w serwisie NaprawmyTo przekazano odpowiednim służbom, w celu ich naprawy.

Projekt „Budowa i rozbudowa e-usług w Gminie Lublin” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Wartość dofinansowania wynosi ponad 4,5 mln zł.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JustynaTreść komentarza: A po co nam nowe końcówki jak na mieście i tak większość tej samej trasy pokonują stadami a później dłuugo,dłuugo nic.Odechciewa się korzystać z takiej komunikacji.Data dodania komentarza: 21.12.2021, 09:11Źródło komentarza: Miasto zbudowało nowe węzły przesiadkoweAutor komentarza: RadekTreść komentarza: Brakowało Pana Kozłowskiego na wizji, myślałem, że poszedł już gdzieś dalej :D Szkoda, że rozmowa taka o PO jak zwykle nie wie co robi i mówi pod publiczke Data dodania komentarza: 19.11.2021, 09:08Źródło komentarza: Kontrapunkt: Marta Wcisło Klub Parlamentarny Koalicja ObywatelskaAutor komentarza: Kaśka Treść komentarza: My na integracji byliśmy w Wielkopolsce i lataliśmy w tunelu aerodynamicznym. A potem w hotelu zrobiliśmy sobie imprezę, aż się zdziwiłam, że frekwencja na wyjeździe była wysoka. Data dodania komentarza: 26.10.2021, 11:26Źródło komentarza: Jak wybrać lokalizację na wyjazd integracyjny?Autor komentarza: Przeciw bandytom !Treść komentarza: Na razie to lubelski Sanepid robi bandyckie i nielegalne ataki na lokale gastronomiczne w Lublinie ! Jak wczoraj o 12 w nocy na deptaku !!! Data dodania komentarza: 16.10.2021, 14:02Źródło komentarza: Przerwijmy łańcuch zakażeń wirusem SARS-CoV-2!Autor komentarza: DawidTreść komentarza: Proszę osoby poszkodowane w wypadku lub ich rodziny o kontakt, przekażę istotne informacje w sprawie. Dawid Petrus tel.579925890 Data dodania komentarza: 27.09.2021, 19:23Źródło komentarza: Wypadek z udziałem trzech osobówek i ciągnika rolniczegoAutor komentarza: LokiTreść komentarza: Radni pis będą nas uczyć moralności.Data dodania komentarza: 27.09.2021, 16:58Źródło komentarza: Radna PiS z Kraśnika obawia się o swoje życie
Reklama
Reklamajak rozmawiać ze sztuczną inteligencją
Reklama