– Zakończyliśmy prace nad wdrożeniem na lubelskich ulicach projektu stałej organizacji ruchu, który umożliwił dodatkowym użytkownikom poruszanie się po buspasach. Na drogach są już nowe znaki. To nasza odpowiedź na społeczne postulaty. Wdrożone nowe oznakowanie porządkuje całą obecną sytuację – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Do tej pory po buspasach, oprócz komunikacji miejskiej, mogły poruszać się pojazdy uprzywilejowane oraz taxi. Przepisy ustawy o elektromobilności taką możliwość dają również pojazdom elektrycznym typu BEV. Nowa opracowana przez Miasto organizacja ruchu dopuszcza korzystanie z buspasów także przez motocyklistów oraz nieoznakowane i oznakowane pojazdy Policji i oznakowane Straży Miejskiej.
W Lublinie jest ponad 10 km dróg, na których funkcjonują buspasy. Projekt zmiany organizacji ruchu został wdrożony na ul. Grygowej, Fabrycznej, Lubelskiego Lipca '80, Muzycznej oraz Drodze Męczenników Majdanka. Natomiast z uwagi na trwającą inwestycję przebudowy Al. Racławickich, po jej zakończeniu, zostanie opracowany projekt, który na buspasach dopuści większą liczbę użytkowników.
Z kolei na rondzie Kowcza został wdrożony projekt zmiany organizacji ruchu, który przekształcił buspasy w wydzielone pasy ruchu dla relacji w prawo. Zmiany są wynikiem przeprowadzonych analiz, a zarazem odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców dotyczące poprawy warunków ruchu na rondzie, szczególnie w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego.
Komentarze