Do Komendy Powiatowej Policji w Świdniku zgłosiła się 55-letnia kobieta, która zrelacjonowała, że otrzymała telefon od osoby, która podała się za pracownika banku. Rozmówca oświadczył, że na jej rachunek zostały przelane przez oszusta pieniądze. W celu zabezpieczenia konta konieczne jest zainstalowanie aplikacji. Kobieta następnie została przełączona do operatora technicznego, który instruował ją jak ma zainstalować oprogramowanie, a także podała mu dane do logowania oraz kody BLIK. Podczas ich rozmowy do domu powrócił syn zgłaszającej, który zorientował się, że na koncie brakuje 12 000 złotych, kazał się natychmiast rozłączyć. Następnie kobieta zadzwoniła do swojego banku i zablokowała konto.
Po raz kolejny apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
Komentarze