– Lubelski Rower Miejski to stały element infrastruktury miasta, z którego chętnie korzystają zarówno mieszkańcy, jak i turyści. Mamy świadomość, że to jedna z ważniejszych form mikromobilności, stanowiąca alternatywę dla indywidualnych podróży samochodem. Od tego sezonu prowadzeniem miejskiej wypożyczalni rowerów zajmie się MPK Lublin, dzięki czemu dochody z tego tytułu pozostaną w strukturze finansów miasta – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydent Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
W dniu startu systemu na ulicach pojawi się około 400 rowerów rozlokowanych w 84 stacjach. W okresie od 21 marca do 30 kwietnia nie tylko zwiększy się systematycznie flota, ale także ilość miejsc wypożyczeń i zwrotów rowerów. Docelowo do dyspozycji mieszkańców będzie około 600 rowerów oraz 129 stacji.
Dodatkowo grupa stacji pasywnych powiększy się o lokalizacje na węzłach oraz zespołach przesiadkowych (np. przy ulicach: Wróbla, Bony, Żeglarskiej). Dotychczasowe stacje pasywne, na których nie było stojaków rowerowych, zostaną w nie doposażone. Zmiany objęły również rowery dziecięce. Dzięki wyposażeniu ich w GPS i O-lock, zwrot będzie możliwy w każdej stacji LRM, podobnie jak rowerów 26-calowych. Wszystkie jednoślady w przerwie zimowej przeszły gruntowny remont i zmianę wyglądu zewnętrznego.
– Za nami gruntowna modernizacja floty rowerowej, która zyskała nową szatę graficzną. Decyzją mieszkańców barwy rowerów są zbieżne z systemem identyfikacji wizualnej Miasta. Ważnym elementem nowego sezonu jest integracja systemów komunikacji zbiorowej i rowerowej, na czym skorzystają mieszkańcy i pasażerowie miejskiej komunikacji. Liczymy, że takie rozwiązanie pozwoli poszerzyć grono stałych użytkowników systemu – mówi Tomasz Fulara, Prezes MPK Lublin.
Na początek nowego sezonu, Miasto przygotowało specjalną ofertę promocyjną. Do 30 kwietnia użytkownik za wszystkie swoje wypożyczenia zapłaci jedynie 1 zł. Kwota ta zostanie mu pobrana z opłaty inicjalnej uiszczanej podczas rejestracji, która w początkowym okresie także wyniesie „złotówkę”. Aplikacja będzie wówczas działała w ograniczonym zakresie, tj. umożliwi tylko wypożyczenie i zwrot. Od 1 maja, po zakończeniu okresu promocyjnego, opłata inicjalna wyniesie 10 zł, wtedy też zacznie obowiązywać cennik wypożyczeń z okresowymi abonamentami oraz tzw. portmonetką.
Nowy system LRM będzie powiązany z komunikacją miejską, poprzez integrację z Lubelską Kartą Miejską i systemem LUBIKA. Oznacza to, że dla posiadaczy biletu okresowego będą dostępne minuty w ramach zakupu dowolnego biletu okresowego, zaś dla osób posiadających identyfikator LKM specjalny cennik wypożyczeń i abonamentów.
System w zakresie zarządzania i obsługi przeszedł całkowicie w ręce Miasta. Rolę operatora przez najbliższe sezony będzie pełniło MPK Lublin. Zadania spółki to zarządzanie systemem oraz serwis i magazynowanie jego infrastruktury. Wartość podpisanej w listopadzie umowy pomiędzy Miastem a MPK Lublin to ponad 10 mln zł, a okres obowiązywania wynosi 5 lat.
Lubelski Rower Miejski zainaugurowano we wrześniu 2014 roku. Na koniec minionego sezonu w systemie LRM było blisko 120 tys. użytkowników. Od początku działania systemu rowery były wypożyczane 3,7 mln razy.
Szczegóły dotyczące Lubelskiego Roweru Miejskiego oraz aplikacji dostępne będą na dedykowanej stronie: www.lubelskirower.pl od 21 marca.
Jednocześnie informujemy, że środki klienta zgromadzone na rachunku poprzedniego operatora LRM, czyli firmy Nextbike są nadal środkami klienta. Ma on prawo je odzyskać wyłącznie na pisemne wezwanie, wskazując numer rachunku na jaki mają zostać zwrócone i tym samym rozwiązując umowę z Nextbike. Wypowiedzenie można złożyć:
- drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected],
- drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy: https://nextbike.pl/kontakt/,
- listem poleconym na adres pocztowy Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji z siedzibą w Warszawie przy ul. Przasnyskiej 6b, 01-756 Warszawa.
Komentarze