Reklama

Jesień w Osterwie

W tym roku jesienny deszcz i wiatr nie będą straszne, bo Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie zaprasza na wydarzenia, które pozwolą zapomnieć o brzydkiej aurze. Wrzesień i październik na scenach przy ul. Narutowicza zapowiadają się niezwykle ciekawie.
  • Źródło: Teatr im. Julisza Osterwy w Lublinie
Jesień w Osterwie

NAD NIEMNEM. OBRAZY Z CZASÓW POZYTYWIZMU


Czas trwania: 195 minut
Liczba przerw: 1


 

Adaptacja i dramaturgia: Hubert Sulima
Reżyseria: Jędrzej Piaskowski
Scenografia i kostiumy: Anna Met
Muzyka: Jacek Sotomski
Choreografia: Szymon Dobosik
Reżyseria świateł: Paulina Góral
Muzyka na żywo: Dymitr Harelau


 

Obsada: Maciej Grubich, Hanka Brulińska, Krzysztof Olchawa, Jolanta Deszcz-Pudzianowska, Jolanta Rychłowska, Włodzimierz Dyła, Edyta Ostojak, Magdalena Zabel, Marta Ledwoń, Michał Czyż, Daniel Salman, Justyna Janowska, Magdalena Sztejman, Paweł Kos, Wojciech Rusin, Witold Wieliński


 

Eliza Orzeszkowa opublikowała książkową wersję “Nad Niemnem” 25 lat po wybuchu powstania styczniowego. Tłem powieści jest historia dwóch żyjących obok siebie rodzin szlacheckich: średnio zamożnych Korczyńskich i zubożałych, żyjących jak chłopi Bohatyrowiczów. Dzieli ich niemal wszystko – sposób życia, status społeczny i zamożność. Łączy wspólna przeszłość – zbrojna walka ramię w ramię o wolną, lepszą Polskę. Epoce wielkich, wspólnych marzeń, kres położył upadek powstania. Ta kolejna narodowa katastrofa nie tylko zniszczyła życiorysy kilku pokoleń Polaków, ale też pogrzebała na wiele lat marzenia o niesionych na sztandarach ideach powstańców: demokracji, równości i solidarności. Na tym tle rozwija się historia miłości Justyny i Jana, najmłodszego pokolenia Korczyńskich i Bohatyrowiczów.

Na ponad siedmiuset stronach Orzeszkowa dokonała rzeczy niezwykłej: z minorowych nastrojów oraz z pejzażu upadku ducha narodowego i bólu porażki wyprowadziła obraz dający nadzieję, który zaszczepia w czytelniku wiarę w lepsze jutro. Stworzyła głębokie portrety ludzi żyjących w czasach zwątpienia i beznadziei, a jednocześnie wykreowała marzycielską, prawie utopijną, wizję przyszłości. Było w tym coś desperackiego i brawurowego jednocześnie. Widać to szczególnie na tle innych dzieł z kanonu naszej kultury narodowej. Orzeszkowa przekuła skompromitowane bądź zawłaszczone symbole, motywy i obrazy w zbiór nowoczesnych wartości i idei, które łączą pod jednym sztandarem Polaków różnych pokoleń, poglądów i klas.

Spektakl Jędrzeja Piaskowskiego i Huberta Sulimy, podobnie jak powieść, nie jest naturalistycznym dokumentem historycznym. To raczej rodzaj patriotycznej baśni i kreowanego na scenie marzenia o nowej wspólnocie społecznej. Źródłem inspiracji dla konstruowania tej fantazji jest wnikliwe spojrzenie Orzeszkowej na naturę, której autorka poświęciła wiele uwagi, jakby szukała w niej odpowiedzi na nurtujące ją pytania lub wręcz ratunku. To także spojrzenie na wieś oraz całą szeroko rozumianą kulturę ludową z systemem wartości opartym na kulcie pracy, życiu w zgodzie z porządkiem natury oraz etosie chrześcijańskim.

Za inspiracje i pomoc w przygotowaniu spektaklu serdeczne podziękowania składamy Muzeum Wsi Lubelskiej.


 

REPERTUAR
21 września, g. 18:00 | Teatralny czwartek
22 września, g. 18:00
23 września, g. 18:00
24 września, g. 17:00 | Spektakl rodzinny


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
normalne od 40 do 95 zł (w zależności od miejsca)
ulgowe od 20 do 75 zł (w zależności od miejsca)


 

FB https://fb.me/e/3NpLQ2pFj 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d137,nad_niemnem.html 


 


 

CZTERY PORY ROKU

Czas trwania: 30 minut
Liczba przerw: + 15 minut zabawy w scenografii

Spektakl dla dzieci od 0 – 5 lat


 

Reżyseria: Magdalena Zabel
Choreografia: Jowita Stępniak
Kompozytor: Mateusz Doniec
Reżyseria światła: Piotr Bartoszewicz


 

Obsada: Jowita Stępniak, Magdalena Zabel


 

Wyjątkowy wydarzenie dla maluchów, które odwiedzają teatr po raz pierwszy. Twórczynie spektaklu zabierają dzieci i rodziców w podróż po czterech porach roku. Bazują przy tym głównie na bodźcach wizualnych i dźwiękowych. Każdą z pór roku przedstawiają w oparciu o trzy podstawowe elementy: plastykę, muzykę i choreografię. Największymi walorami spektaklu są: barwna warstwa plastyczna oraz wykorzystanie na scenie instrumentów muzycznych (kalimba, ukulele, dzwonki koshi i bęben).

Aktorki w nieoczywisty sposób kreują przestrzeń sceniczną. Tym samy stymulują wyobraźnię i kreatywność dzieci oraz rozbudzają w nich ciekawość otaczającego ich świata. 

Dodatkową atrakcją dla najmłodszych widzów jest możliwość wzięcia udziału w prowadzonych przez aktorki po spektaklu spontanicznych zabaw z wykorzystaniem elementów biorących udział w przedstawieniu. 


 

REPERTUAR
20-24 września, g 10:30
21-22 października, g. 10:00


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
indywidualne - 40 zł
grupowe - 35 zł


 

FB https://fb.me/e/1hJumxglN 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d169,cztery_pory_roku.html 



 

DIABELSKI MŁYN


 

Czas trwania: 75 minut
Liczba przerw: -


 

Autor: Eric Assous
Tytuł oryginału: Les montagnes russes
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marek Pasieczny
Opracowanie tekstu: Tomasz Bielawiec, Kamila Janik
Scenografia/Kostiumy: Katarzyna Sobolewska
Muzyka: Tomasz Bielawiec
Reżyseria świateł: Piotr Bartoszewicz
Inspicjent/Sufler: Monika Jabłońska Sowa


 

Obsada: Tomasz Bielawiec, Kamila Janik


 

Za wieloznacznym tytułem stoi nieprosta historia dwóch osób. ON – dystyngowany pan w średnim wieku. ONA – tajemnicza, młoda kobieta. Ponieważ nic o nich nie wiemy, już od pierwszych minut spektaklu zaczynamy zadawać pytania: Kim są?, Kim są dla siebie?, W jakim celu się spotkali? Gra w „kto jest kim” intryguje i wciąga.

Wszystkie wątki uzyskują sens w zaskakującym finale, w którym ICH historie urzeczywistniają się. Dopiero wtedy widzowie odkrywają skomplikowaną przeszłość bohaterów oraz konsekwencje, które przychodzi im ponieść i doświadczają swoistego katharsis. 

Spektakl skłania do stawiania fundamentalnych pytań o to, co w relacjach z drugim człowiekiem jest najważniejsze i pokazuje, że zawsze ponosimy konsekwencje swoich decyzji.

– Historię „Diabelskiego młyna” podamy w sposób prosty, zabawny i logicznie spójny, który sprawi, że mówiąc o rzeczach ważnych, tekst nie ma ciężaru moralitetu, a raczej lekkość farsy – zapewnia reżyser Marek Pasieczny.


 

REPERTUAR
29 września, g. 17:00
30 września, g. 17:00
1 października, g. 16:00


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
normalne 60 zł
ulgowe 50 zł


 

FB https://fb.me/e/1rY5TFIi2 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d171,diabelski_mlyn.html 



 

NORA

Czas trwania: 110 min.
Liczba przerw: -


 

Reżyseria/Opracowanie tekstu: Kuba Kowalski
Scenografia/Kostiumy: Kornelia Dzikowska
Muzyka: Lubomir Grzelak
Choreografia : Szymon Dobosik
Reżyseria świateł: Damian Pawella

Muzyka na żywo: Robert Jaworski


 

Obsada: Edyta Ostojak, Daniel Dobosz, Marta Ledwoń, Wojciech Rusin, Daniel Salman, Magdalena Sztejman, Ignacy Bigelmajer, Marcelina Nowacka


 

"Dom lalki" Ibsena – wystawiany często pod tytułem "Nora" – powszechnie uważany jest za pierwszy otwarcie feministyczny tekst w historii dramatu. I chociaż od jego prapremiery minęło już ponad 140 lat, to finał sztuki wciąż jest dla nas trudny do zaakceptowania. Wszystko dlatego, że rola żony i matki odgrywana z powodzeniem przez bohaterkę przez wiele lat, okazała się dla niej ograniczająca i fałszywa. Eleonora nie może już odgrywać „Nory”, bo zwyczajnie w nią nie wierzy. Diametralnie zmienia się jej postrzeganie męża i otaczającego ją świata. 

Ibsen rozgrywa akcję swojej sztuki w trzy dni świąt Bożego Narodzenia i ukazuje zupełnie świeckie, feministyczne „odrodzenie” swojej bohaterki. Przebudzenie Nory, stopniowe rozpoznanie mechanizmów, według których działała i gestów, które powtarzała bezwiednie, nieuchronnie prowadzi ją do porzucenia rodziny i wyrzucenia samej siebie poza margines społeczeństwa. Nie ma tu łatwej i radosnej wolności. Nie ma kiczu emancypacji. Dramat Ibsena jest jedną z piękniejszych opowieści o głębokiej, ale bolesnej przemianie. Nora wychodzi pokiereszowana, niepewna, pozbawiona nazwiska, ale stąpa mocniej po ziemi i mówi głosem, którego jest świadoma. 

– W czasach pełnych populistycznych kłamstw i medialnej dezinformacji, widzę ogromną potrzebę opowieści o kobiecie, która znajduje odwagę przejrzeć się w lustrze i wybić na niezależność – mówi Kuba Kowslaki


 

REPERTUAR
30 września, g. 19:00 | Wieczór w Osterwie
1 października, g. 18:00 | Spektakl dla Seniorów


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
normalne od 30 do 85 zł (w zależności od miejsca)
ulgowe od 20 do 50 zł (w zależności od miejsca)


 

FB https://fb.me/e/EdNrPa4f

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s201,d1203,weekend_seniora_z_kultura.html 

FB https://fb.me/e/4MaweLEGQ 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d145,nora.html 



MÓJ BOSKI ROZWÓD 

Czas trwania: 75 minut
Liczba przerw: -


 

Autor :Geraldine Aron, 

Reżyseria Mark Pasieczny

Tłumaczenie: Krystyna Podleska i Anna Wołek

Scenografia: Bronka de Sage
Muzyka: Robert Łuczak
Reżyseria świateł: Piotr Bartoszewicz


 

Obsada: Magdalena Sztejman


 

„Mój boski rozwód” Geraldine Aron to uwielbiana przez widzów sztuka, która pobija rekordy obecności na afiszach. Międzynarodową popularność przyniosło przedstawienie opowieści o trudnym momencie w życiu kobiety, które nie jest jednak pozbawione elementów humorystycznych i dowcipnych.

Główna bohaterka Angela dzieląc się z widzami swoimi przeżyciami, wzrusza i skłania do refleksji nad siłą miłości i bólem po zdradzie. To też historia o przemijaniu i poszukiwaniu radości życia, w której na pierwszy plan wysuwa się temat kobiecości. Także tej określenia na nowo – bez kontekstu bycia „tylko” żoną. Popularność sztuki bierze się więc także z jej autentyczności i tego, że wiele kobiet odnajduje w Angeli siebie samą.

Na lubelskiej scenie w rolę Angeli wciela się doceniana i lubiana przez publiczność Magdalena Sztejman, aktorka Teatru im. Juliusza Osterwy. Sztukę reżyseruje Marek Pasieczny. Monodram powstał w ramach inicjatyw aktorskich, czyli Demokreacji.


 

REPERTUAR
5-7 października, g. 17:00

8 października, g.16:00

12-14 października, g.17:00

15 października, g.16:00


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
normalne 60 zł
ulgowe 50 zł


 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d178,moj_boski_rozwod.html 


 


 

NOWY WSPANIAŁY ŚWIAT

Czas trwania: 180 minut
Liczba przerw: 1


 

Autor: Aldous Huxley

Przekład: Krzysztof Hejwowski

Reżyseria: Piotr Ratajczak
Scenografia i reżyseria światła: Marcin Chlanda
Choreografia: Tobiasz Berg
Muzyka: Kamil Tuszyński
Asystent reżysera: Daniel Salman
Dramaturgia: Magdalena Drab
Kostiumy: Dorota Gaj-Woźniak Grupa Mixer


 

Obsada: Michał Czyż, Paweł Ferens, Kamila Janik, Krzysztof Olchawa, Edyta Ostojak,
Beata Passini, Wojciech Rusin, Jolanta Rychłowska, Daniel Salman, Jowita Stępniak, Marek Szkoda, Magdalena Zabel


 

Tancerze: Maria Micek, Anastasiya Yembulaeva, Beata Mysiak, Dmytro Vyskorka


 

Opublikowany w 1932 roku „Nowy wspaniały świat” Aldousa Huxleya zaliczany jest do najbardziej cenionych i przenikliwych dzieł literatury XX wieku. Powieść, utrzymana w konwencji science fiction, została okrzyknięta bestsellerem wszechczasów, jako jedna z dwóch najsłynniejszych literackich antyutopii obok „Roku 1984” Georga Orwella. Z jednej strony głęboko poruszająca, z drugiej kontrowersyjna tematyka – wszechobecnej kontroli, oddziaływania technologii na człowieka, konsumpcjonizmu, kryzysu wartości, wolności i indywidualizmu jednostki – sprawia, że powieść niezmiennie stanowi lustrzane odbicie rzeczywistości pozostając wciąż przerażająco aktualna.

W „Nowym wspaniałym świecie” Huxley opisuje futurystyczny Londyn i cywilizację przyjemności, którą sterują technologie. Dzięki postępowi naukowemu społeczeństwo konsekwentnie realizuje marzenie ludzkości o powszechnym błogostanie, wolności od trosk i obfitości dóbr materialnych. Egzystencja obywateli ogranicza się do teraźniejszości. Wiedza o przeszłości, podobnie jak refleksja nad przyszłością, jest zakazana. Jak więc wygląda życie? W 2541 roku obywatele Republiki Świata powstają na drodze sztucznego zapłodnienia i klonowania. Od niemowlęctwa poddawani są wszechstronnemu warunkowaniu po to, by w dojrzałym wieku stać się częścią kastowej społeczności złożonej z pozbawionych wyższych uczuć ludzkich automatów. We „wspaniałym świecie” dominuje seks, prymitywne rozrywki i narkotyk „soma” będący jedyną receptą na szczęście. Ludzie pozornie wydają się być szczęśliwi i nie buntują się przeciwko władzy. A przynajmniej nie dają po sobie poznać, że targają nimi jakiekolwiek emocje. Dzieje się tak dlatego, że wszelkie namiętności i uczucia – takie jak miłość, nienawiść, bohaterstwo, czy poświęcenie – są wyszydzane, potępiane i uznane za wstydliwe, bo stanowią potencjalne zagrożenie społecznej stabilności. Ten iluzoryczny raj na ziemi, zadrży jednak w posadach, gdy do Londynu przybędzie buntowniczy nieznajomy. Czy mieszkańcy Republiki zaczną kwestionować zasady leżące u podstaw na pozór utopijnego społeczeństwa? 


 

REPERTUAR
5 października, g. 19:00 

6 października, g. 11:00 i 19:00

7 października, g. 19:00
8 października, g. 18:00 | Wieczór w Osterwie


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
normalne od 40 do 95 zł (w zależności od miejsca)
ulgowe od 20 do 75 zł (w zależności od miejsca)


 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d177,nowy_wspanialy_swiat.html 



 

PSIE SERCE

Czas: 130 minut 

Liczba przerw: 1


 

Autor: Michaił Bułhakow

Przekład: Barbara Dohnalik

Adaptacja / Reżyseria: Igor Gorzkowski

Scenografia / Reżyseria świateł: Jan Polivka

Kostiumy: Joanna Walisiak

Choreografia: Inga Pilchowska

Muzyka: Zbigniew Kozub


 

Obsada: Marta Ledwoń, Jowita Stępniak, Magdalena Zabel, Tomasz Bielawiec, Michał Czyż, Włodzimierz Dyła, Maciej Grubich, Krzysztof Olchawa, Wojciech Rusin, Daniel Salman, Wojciech Dobrowolski, Paweł Ferens


 

Przez swój kontrowersyjny charakter opowiadanie opublikowano po raz pierwszy dopiero po ponad czterdziestu latach od śmierci autora. Utwór miał początkowo znaleźć się w wydanym w 1925 roku tomie Diaboliada”. Ówczesna cenzura dopatrzyła się w nim jednak krytyki młodego państwa rewolucji proletariackiej.

W sercu Sowieckiej Rosji, cieszący się europejską sławą profesor Preobrażeński, rozwija innowacyjny sposób odmładzania ludzkiego ciała. Medyk przygarnia bezpańskiego psa Szarika. Nie kieruje się jednak dobrocią serca, a potrzebą rozwoju nauki. Przeszczepia znajdzie ludzkie organy, dzięki czemu zwierzę zmienia się w człowieka. Razem z narządami przejmuje jednak jednocześnie najgorsze ludzkie przywary. 

„Psie serce” to kolejna realizacja genialnej twórczości Michaiła Bułhakowa w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie. 


 

REPERTUAR
12 października, g. 19:00 | Teatralny czwartek

13 października, g. 19:00

14 października, g. 19:00
15 października, g. 18:00 | Pożegnanie spektaklu


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
normalne od 30 do 85 zł w zależności od miejsca
ulgowe od 20 do 50 zł w zależności od miejsca


 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d142,psie_serce.html 


 


 

CZEGO NIE WIDAĆ

Czas trwania: 140 minut

Liczba przerw: 1


 

Autor: Michael Frayn

Tytuł oryginału: Noises Off

Przekład: Karol Jakubowicz i Małgorzata Semil

Reżyseria: Marcin Sławiński

Scenografia: Wojciech Stefaniak

Kostiumy: Barbara Wołosiuk

Asystent reżysera: Marek Szkoda

Inspicjent: Monika Jabłońska-Sowa

Sufler: Małgorzata Bigelmajer

Reżyseria świateł: Piotr Bartoszewicz


 

Obsada: Magdalena Sztejman, Jolanta Rychłowska, Krzysztof Olchawa, Paweł Ferens, Daniel Salman, Maciej Grubich, Edyta Ostojak, Magdalena Zabel, Justyna Janowska, Kamila Janik, Marek Szkoda, Wojciech Rusin, Marta Ledwoń, Jowita Stępniak, Włodzimierz Dyła, Tomasz Bielawiec, Witold Wieliński


 

To komedia dla takich jak Ty! Czyli dla tych, którzy czują deficyt endorfin. Takich, którzy wierzą, że śmiech to zdrowie i którzy – mając dosyć zwariowanego życia – szukają wariactwa w teatrze! To komedia uszyta na Twoją miarę, drogi Widzu! Skrojona ręką wyjątkowego krawca!

„Czego nie widać” osiągnęło spektakularny wynik frekwencyjny. W ciągu pierwszych czterech lat od prapremiery, na West End wystawiono ją ponad 1000 razy. Z kolei na Broadway’u sztuka nie schodziła z afisza przez rok. Stało się tak, bo uznano ją za klasykę gatunku, farsę nad farsami i najzabawniejszą komedię, jaka kiedykolwiek powstała. W „Czego nie widać” podglądamy życie przez przysłowiową dziurkę od klucza odnajdując w aktorach odgrywających role zarówno na scenie jak i poza nią, samych siebie. 


 

REPERTUAR
19 października, g. 19:00 

20 października, g. 19:00

21 października, g. 19:00
22 października, g. 17:00 


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
normalne od 40 do 95 zł (w zależności od miejsca)
ulgowe od 20 do 75 zł (w zależności od miejsca)


 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d144,czego_nie_widac.html 


 


 


 

SONATA KREUTZEROWSKA

Czas trwania: 80 minut 

Liczba przerw: -


 

Autor – Lew Tołstoj

Reżyseria: Łukasz Lewandowski

Przekład: Maria Leśniewska

Adaptacja sceniczna: Daniel Salman

Konsultacje z technik lalkowych: Daniel Lasecki

Pomysł scenograficzny: Łukasz Lewandowski

Kostiumy: Emil Wysocki

Reżyseria świateł: Piotr Bartoszewicz

Muzyka na żywo: Małgorzata Pietroń


 

Obsada: Daniel Salman


 

Dziś nie sposób nie czytać "Sonaty Kreutzerowskiej" Lwa Tołstoja w oderwaniu od kontekstu kulturowego oraz debaty politycznej i społecznej, w której dominują tematy płciowości, sposobu jej wyrażania, walki o prawa mniejszości, zmagania się z pełnionymi przez nas rolami w społeczeństwie czy w relacjach partnerskich. Napisana w 1889 roku nowela nie tylko nie jest archaiczna, ale jest arcydziełem, w którym należy się wręcz przeglądać, by zacząć rozumieć współczesnego siebie. 

Monodram Daniela Salmana aktora Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie powstał w ramach projektu Demokreacje.


 

REPERTUAR
26 października, g. 17:00
27 października, g. 17:00
28 października, g. 17:00

29 października, g.16:00


 

RODZAJE I CENY BILETÓW
normalne 60 zł
ulgowe 50 zł


 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d176,sonata_kreutzerowska.html 



 

HAMLET NA SPRZEDAŻ


 

Autor: Stanisław Wyspiański

Scenariusz i reżyseria: Magdalena Drab

Scenografia i kostiumy: Karolina Fandrejewska

Muzyka: Albert Pyśk

Inspicjent: Monika Jabłońska-Sowa

Produkcja: Mateusz Nowak


 

Obsada: Hanka Brulińska, Justyna Janowska, Jowita Stępniak, Magdalena Sztejman, Tomasz Bielawiec, Paweł Ferens, Jakub Szlachetka


 

Kim dla współczesnego widza jest Hamlet? Kim jest on dla aktorów Teatru Osterwy w Lublinie i dla samego Lublina? Czy to tylko bohater znanej powszechnie historii? Czym jest twórcze i lokalne myślenie o teatrze, którego uosobieniem był Wyspiański, a szczególnie jego „Studium o Hamlecie”? Czy jest ono warte pielęgnowania? 

Wyspiański uważał, że teatr ma „służyć za zwierciadło naturze, pokazywać cnocie własne jej rysy, złości żywy jej obraz, a światu i duchowi wieku, postać ich i piętno”. Dlatego szczegółowo zbadał historię duńskiego królewicza, rozpisując na nowo sceny i analizując motywy postaci. Starał się przenieść sztukę na rodzimy grunt i zobaczyć jej bohaterów w znanych mu aktorach. A co, gdybyśmy chcieli przełożyć „Hamleta” na naszą rzeczywistość? Co zobaczylibyśmy dziś w tym zwierciadle? Czy teatr ma jeszcze siłę konfrontowania nas z prawdą o nas samych? Przekonanie o ważności tych pytań skłoniło reżyserkę Magdalenę Drab do napisania scenariusza spektaklu na podstawie dzieł Wyspiańskiego.

Bohaterem zbiorowym jest grupa aktorów lubelskiego teatru, która chce się zmierzyć z „Hamletem” i odnaleźć go w swojej codzienności. Pojawiają się pytania o sens uprawiania tego zawodu; o możliwość oddziaływania przez teatr oraz o to, czym jest dziś idea. Przedstawienie porusza także temat frustracji, powierzchowności rynku i  wszystkiego, co zabija teatralną pasję.

Spektakl skierowany jest, przede wszystkim, do widzów związanych z Lublinem oraz do młodych widzów, którzy mogą zetknąć się z zupełnie inną odsłoną tak zwanego teatru lekturowego. 

W spektaklu występują aktorzy Teatru im. J. Osterwy w Lublinie oraz gościnnie Jakub Szlachetka.


 

REPERTUAR

28 października, g. 19:00 | Premiera

29 października, g. 18:00


 

RODZAJE I CENY BILETÓW

Bilety na spektakl premierowy 115 zł

Bilety na pozostałe spektakle:

normalne od 40 do 95 zł (w zależności od miejsca)

ulgowe od 20 do 75 zł (w zależności od miejsca)


 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d187,hamlet_na_sprzedaz.html 


 


 

Pozostałe wydarzenia:


 

MIĘDZY ŚWIATAMI. DYBUK. WORK IN PROGRESS 

Czas trwania: 120 minut


 

W spotkaniu wezmą udział: Michał Czyż, Maciej Grubich, Kamila Janik, Edyta Ostojak, Adam Rosa, Jolanta Rychłowska, Magdalena Zabel


 

Historie o istotach nie z tego świata, legendy ludowe, podania i wierzenia stały się inspiracją dla jednego z najsłynniejszych utworów kultury jidysz. Ponad 100 lat temu Szymon An-ski, pisarz i badacz folkloru żydowskiego, stworzył sztukę teatralną „Między Światami. Dybuk”. Powstała ona po podróży autora do żydowskich sztetli Wołynia i Podola. An-ski pragnął utrwalić różnorodność kultury żydowskiej i udokumentować każdy zaobserwowany wariant twórczości ludowej. W tym celu stworzył kwestionariusz z pytaniami, na które odpowiedzi pozwoliły mu opisać całokształt wierzeń dotyczących życia prywatnego i społecznego człowieka.

Twórcy spektaklu chcą się zamienić w badaczy i, podobnie jak autor „Dybuka”, zadać pytania o sens i aktualny wymiar duchowości. Chcą zweryfikować i zaktualizować kwestionariusz An-skiego żeby móc zrozumieć dzisiejszy wymiar wiary ludowej i intelektualnej. Chcą też wyjść naprzeciw widzom, dla których niezwykle ważna jest duchowość i pozafizyczne postrzeganie świata i którzy chcą, by teatr dawał im dostęp do takiego właśnie odczuwania. Juliusz Osterwa powiedział przecież: „Bóg stworzył teatr dla tych, którym nie wystarcza Kościół”.

Po raz pierwszy w Lublinie Teatr Osterwy wychodzi bezpośrednio do widza i zaprasza do procesu powstawania dzieła na etapie jego tworzenia. To spotkanie – eksperyment stanowiący próbę otwartą oraz dyskusję z twórcami powstającego spektaklu „Między światami. Dybuk. Esej sceniczny”, którego premiera zaplanowana jest na 1 grudnia 2023 roku. 

Spotkanie realizowane wspólnie z Akademickim Centrum Kultury i Mediów UMCS Chatka Żaka.


 

SPOTKANIA

10 października, g. 19:00 (2/3)

8 listopada, g. 19:00 (3/3)


 

MIEJSCE

Mała Sala Widowiskowa Akademickiego Centrum Kultury i Mediów UMCS Chatka Żaka, ul. Radziszewskiego 16


 

Wstęp wolny


 

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s206,d188,spotkanie_miedzy_swiatami_dybuk_work_in_progress.html 


 



 

DOBRE TO BYŁY CZASY W TYM LUBLINIE

spacer śladami Fredry z aktorką Teatru Osterwy Anną Nowak 


 

Celem spaceru jest poznanie miejsc i historii związanych z „lubelskim epizodem” Aleksandra Fredry, który opisał on w swoich wspomnieniach „Trzy po trzy”. To także wędrówka po utworach hrabiego wystawianymi na lubelskiej scenie. 


 

SPOTKANIE 

22 października, g. 11:00 przed Teatrem im. J. Osterwy przy ul Narutowicza 17. Trasa spaceru będzie prowadziła przez Krakowskie Przedmieście, plac Litewski, ul. Zielona, ul. Bernardyńska, ul. Dolna Panny Marii, Archikatedra Lubelska, ul. Jezuicka, ul. Dominikańska.


 

Wstęp wolny, ale obowiązują zapisy przyjmowane w kasie teatru oraz w dziale promocji i sprzedaży


 

FB https://fb.me/e/EdNrPa4f

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s201,d1203,weekend_seniora_z_kultura.html 


 


 


 

FREDRO NA SCENIE… ŻYCIA I TEATRU

oprowadzanie po wystawie z kuratorką Anną Nowak

 

Czas trwania: 110 minut


 

Co wiemy o Aleksandrze Fredrze oprócz tego, że napisał „Zemstę” i „Śluby panieńskie”? Kuratorka wystawy i zarazem aktorka Teatru Osterwy Anna Nowak stworzyła „teatr wspomnień”, w którym pozwala poznać hrabiego Fredrę nie tylko jako autora, ale m.in. jako żołnierza napoleońskiego, ministra i działacza społecznego. Dowiedzieć można się też, dlaczego Fredro zainteresował się teatrem i jak przebiegała jego droga literacka. 


 

OPROWADZANIE

29 września, g. 11:00

30 września, g. 14:00

1 października, g. 11:00 i 14:00
 

Bilety w cenie 15 zł można kupować w kasie biletowej teatru. Przyjmowane są także rezerwacje telefoniczne i mailowe. Spotkanie zostanie zrealizowane jeśli zbierze się grupa minimum 15 osób.
 

Kasa Teatru
+48 81 532 42 46
+48 605 274 673
wtorek – piątek 13:00-19:00
sobota – niedziela 16:00-19:00

[email protected]

 

Obsługa Widza
+48 81 532 44 36
+48 786 814 125 

Poniedziałek – piątek 8:00-16:00
[email protected]

 

FB https://fb.me/e/EdNrPa4f

www https://www.teatrosterwy.pl/pl,0,s201,d1203,weekend_seniora_z_kultura.html 


 

SCENA REDUTA. MONODRAM „RACHELA” W ZAMOJSKIM DOMU KULTURY 


 

Czas trwania: 45 minut


 

Autor: Rachela Auerbach

Adaptacja: Radosław Paczocha
Reżyseria: Iwona Siekierzyńska
Muzyka: Marzena Majcher
Scenografia/ Kostiumy: Radosław Dębniak Monika Graban
Producent: Narodowe Centrum Kultury


 

Obsada: Jowita Budnik


 

Monodram powstał na podstawie wstrząsających zapisków Racheli Auerbach, która w trakcie II wojny światowej prowadziła kuchnię na terenie warszawskiego getta przy ul. Leszno 40. Była wtedy świadkiem ludzkich tragedii tak okrutnych, że stały się one powszedniością. Dlatego właśnie w kuchni rozgrywa się akcja przedstawienia, w którym w kolejce po zupę, jak po przepustkę do życia, stają „bohaterowie” dramatu przywoływani w monologu przez Rachelę. To właśnie w kuchni spotykają się skazani na śmierć z tymi, którzy przychodzą po nadzieję.

Jowita Budnik nie interpretuje tekstu bardziej niż jest to konieczne. To aktorstwo najwyższej próby, które sprawia, że prawdziwą siłę rażenia ma sam wstrząsający tekst.


 

REPERTUAR

28 października, g. 19:00 


 

BILETY w cenie 35 złotych


 

MIEJSCE

Zamojski Dom Kultury, ul. Partyzantów 13, 22 - 400 Zamość


 

Więcej informacji: http://zdk.zamosc.pl/.../rachela-monodram-w-wykonaniu... 

Bilety do kupienia: http://zdk.zamosc.pl/page/16/kup-bilet.html 

FB https://fb.me/e/1pHujRGqh 


 


 


 

INFORMACJE DODATKOWE


 

REZERWACJE I ZAKUP BILETÓW

 

Bilety na spektakle można kupić online za pośrednictwem serwisu Bilety24.pl, a także mailowo, telefonicznie lub bezpośrednio w kasie teatru 


 

Kasa Teatru
+48 81 532 42 46
+48 605 274 673
wtorek – piątek 13:00-19:00
sobota – niedziela 16:00-19:00

[email protected]


 

Obsługa Widza
+48 81 532 44 36
+48 786 814 125 

Poniedziałek – piątek 8:00-16:00
[email protected]


 

Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie jest Instytucją Samorządu Województwa Lubelskiego wspólnie prowadzoną z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


 

Dyrektor Redbad Klynstra-Komarnicki

 


 


Podziel się
Oceń

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JustynaTreść komentarza: A po co nam nowe końcówki jak na mieście i tak większość tej samej trasy pokonują stadami a później dłuugo,dłuugo nic.Odechciewa się korzystać z takiej komunikacji.Data dodania komentarza: 21.12.2021, 09:11Źródło komentarza: Miasto zbudowało nowe węzły przesiadkoweAutor komentarza: RadekTreść komentarza: Brakowało Pana Kozłowskiego na wizji, myślałem, że poszedł już gdzieś dalej :D Szkoda, że rozmowa taka o PO jak zwykle nie wie co robi i mówi pod publiczke Data dodania komentarza: 19.11.2021, 09:08Źródło komentarza: Kontrapunkt: Marta Wcisło Klub Parlamentarny Koalicja ObywatelskaAutor komentarza: Kaśka Treść komentarza: My na integracji byliśmy w Wielkopolsce i lataliśmy w tunelu aerodynamicznym. A potem w hotelu zrobiliśmy sobie imprezę, aż się zdziwiłam, że frekwencja na wyjeździe była wysoka. Data dodania komentarza: 26.10.2021, 11:26Źródło komentarza: Jak wybrać lokalizację na wyjazd integracyjny?Autor komentarza: Przeciw bandytom !Treść komentarza: Na razie to lubelski Sanepid robi bandyckie i nielegalne ataki na lokale gastronomiczne w Lublinie ! Jak wczoraj o 12 w nocy na deptaku !!! Data dodania komentarza: 16.10.2021, 14:02Źródło komentarza: Przerwijmy łańcuch zakażeń wirusem SARS-CoV-2!Autor komentarza: DawidTreść komentarza: Proszę osoby poszkodowane w wypadku lub ich rodziny o kontakt, przekażę istotne informacje w sprawie. Dawid Petrus tel.579925890 Data dodania komentarza: 27.09.2021, 19:23Źródło komentarza: Wypadek z udziałem trzech osobówek i ciągnika rolniczegoAutor komentarza: LokiTreść komentarza: Radni pis będą nas uczyć moralności.Data dodania komentarza: 27.09.2021, 16:58Źródło komentarza: Radna PiS z Kraśnika obawia się o swoje życie
Reklama
Reklamajak rozmawiać ze sztuczną inteligencją
Reklama