Otwarta dla ruchu zostanie ul. Dworcowa, a na pl. Dworcowym oraz ul. Dworcowej udostępnione postoje taxi oraz typu Kiss&Ride – łącznie 25 miejsc postojowych. Możliwy będzie też przejazd przez ul. Pocztową od ul. Kunickiego do ul. Młyńskiej. Dodatkowo na skrzyżowaniu ulic Dworcowa i Młyńska nastąpi zmiana pierwszeństwa. Ul. Dworcowa będzie drogą z pierwszeństwem, natomiast ul. Młyńska podporządkowaną. Wjazd na teren Dworca Lublin możliwy będzie od strony ul. Gazowej, a wyjazd od ul. Młyńskiej.
Do momentu otwarcia Dworca Lublin, lokalizacja przystanków komunikacji miejskiej pozostanie bez zmian w stosunku do obecnej organizacji, czyli przystanek w kierunku centrum na ul. Dworcowej, a przystanek w kierunku ul. Krochmalnej na ul. Młyńskiej.
Układ drogowy w rejonie Dworca Lublin przeszedł kompleksową przebudowę. Na ul. Pocztowej wykonano pełną wymianę konstrukcji jezdni wraz z chodnikami. Przebudowę przeszła też ul. Młyńska od ronda Sportowców do skrzyżowania z ul. Dworcową. Powstała na niej ścieżka rowerowa wzdłuż chodnika od strony Dworca (na odcinku od ul. Dworcowej do ronda) oraz dodatkowy prawoskręt przy rondzie. Pomiędzy ul. Gazową a Młyńską powstał zupełnie nowy odcinek drogi wraz z jednostronnym chodnikiem i zatoką postojową dla autobusów. Pl. Dworcowy, po całkowitym usunięciu ruchu kołowego, stał się ozdobnym deptakiem połączonym wizualnie oraz funkcyjnie z głównym wejściem do dworca kolejowego. Przed dworcem PKP powstały zatoki postojowe z miejscami typu Kiss&Ride umożliwiające postój na czas przesiadki pasażera na autobus lub pociąg. Tu także znajduje się postój TAXI. Architektoniczne przedłużenie pl. Dworcowego stanowi ul. 1 Maja, z zielenią, blisko 60 miejscami parkingowymi i stojakami rowerowymi.
Prace przy budowie Dworca Lublin zakończyły się 20 października i obecnie trwa etap odbiorów inwestycji zarówno budynku, jak i zmodernizowanego układu drogowego.
Budowa Dworca wraz z przebudową układu komunikacyjnego w jego rejonie, to najważniejszy komponent projektu Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to prawie 340 mln zł, z czego blisko 194 mln zł stanowi dofinansowanie z funduszy europejskich.
Komentarze