– W tegorocznej odsłonie miejskiej wypożyczalni wprowadziliśmy pilotażowo do użytkowania pierwszych 10 rowerów elektrycznych. Już niedługo rozszerzymy również ofertę o możliwość wypożyczenia roweru typu cargo, dopinane są ostatnie szczegóły. W ramach testów chcemy sprawdzić, jak te rozwiązania zostaną przyjęte przez mieszkańców i turystów, co pozwoli nam wyznaczyć kierunek działań na kolejne sezony – mówi Tomasz Fulara, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Z pierwszych 5 rowerów elektrycznych użytkownicy mogą korzystać od 21 marca. Teraz, do tej puli dołącza kolejna „piątka”. „Elektryki” można wypożyczać na takiej samej zasadzie jak standardowe jednoślady. Rowery z napędem są widoczne w aplikacji i oznaczone kolorem granatowym. Zwykłe rowery mają przypisany kolor zielony, a dziecięce różowy. Cała flota liczy teraz 625 rowerów, w tym 15 dla dzieci i 10 elektrycznych, rozlokowanych na 131 stacjach – 46 pasywnych i 85 standardowych.
Statystyki pokazują, że Lubelski Rower Miejski cieszy się dużą popularnością. Od marca ubiegłego roku do teraz liczba użytkowników przekroczyła 28,5 tys. Rowery wypożyczono blisko 234 tys. razy i przejechały one ok. 773 tys. kilometrów. Od 4 marca bieżącego roku, kiedy dostępna była pierwsza „setka” rowerów po zimowej przerwie, przybyło ok. 7,3 tys. nowych kont, a liczba wypożyczeń wyniosła ponad 81 tys.
Od marca ubiegłego roku nowym operatorem LRM jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, a system powiązany jest z komunikacją miejską poprzez integrację z Lubelską Kartą Miejską i systemem Lubika. Posiadacze biletu okresowego korzystają z roweru miejskiego nieodpłatnie przez 30 minut dziennie. Taki bonus obowiązuje w każdy dzień ważności biletu okresowego. Z kolei dla osób posiadających identyfikator LKM, obowiązuje specjalny cennik wypożyczeń i abonamentów.
Szczegóły dotyczące Lubelskiego Roweru Miejskiego oraz aplikacji dostępne są na dedykowanej stronie lubelskirower.pl.
Komentarze