"ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA”
Reżyseria: Mirosław Siedler, Kierownictwo muzyczne: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska,Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.
“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”. Reżyserią zajmie się Mirosław Siedler, który pracował w wielu teatrach w Polsce, obecnie jest dyrektorem Teatru im Aleksandra Sewruka w Elblągu.
W spektaklu gościnnie występują artyści z Fundacji Sztukmistrze
5,11,12 i 25 stycznia, godz. 10:00
“QUEENS OF OPERA”
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Biernacki, Scenariusz i prowadzenie: Stefan Münch, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Choreografia: Violetta Suska.
Najbardziej znana scena uwodzenia, La ci darem la mano z Don Giovanniego Mozarta? – Oczywiście. Aria Małgorzaty „z klejnotami” z Fausta Gouw Lublinie? Tak, teraz je usłyszymy. O mio babbino caro Pucciniego, przy której każdy Włoch wzrusza się do łez? – Naturalnie. Mroczna tajemnica Cyganki Azuceny z Trubadura i zmysłowy czar Dalili w opery Saint-Saënsa? - Tak, koniecznie. Najpiękniejsza kołysanka - Summertime Gershwina, bolero Eleny z Nieszporów sycylijskich Verdiego, tragiczna miłość Toski i Cavaradossiego, słynny kwartet z Rigoletta? – To również i jeszcze więcej! Marsz triumfalny z Aidy Verdiego, słynny polonez z Eugeniusza Oniegina Czajkowskiego, walc Nad pieknym modrym Dunajem Straussa, Meditation z Thaïs Masseneta. Od Mozarta do Gershwina przez Masseneta, Czajkowskiego i Verdiego, operowa rewia przebojów w wykonaniu solistów, chóru, baletu i orkiestry Teatru Muzycznego.
Występują: Iwona Sawulska, Dorota Laskowiecka, Anna Barska, Agnieszka Wasilewska, Małgorzata Kustosik, Alejandro Aguilera, Jakub Gąska, Andrzej Witlewski, Kamil Pękala. Soliści baletu: Chisato Ishikawa, Zuzanna Kidziak, Filip Krzyżelewski, Maciej Marczak, Wojciech Pyszniak.
Chór i orkiestra Teatru Muzycznego
7 stycznia, godz. 18:00
“BAL W SAVOYU”
Reżyseria: Artur Hofman, Kierownictwo muzyczne: Tomasz Biernacki, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Artur Hofman, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
„Bal w Savoyu” Paula Abrahama to operetka w III aktach, której libretto stworzone zostało według najlepszej receptury opracowanej przez takich geniuszy gatunku jak Strauss, Kalman czy Lehar. To historia towarzysko-miłosna ujawniająca ciągoty międzywojennych elit do wyzwalania się z wiktoriańskiej moralności, podana oczywiście w sosie genialnie syntetycznym. W tej rewiowej i przepysznej aranżacyjnie operetce reprezentant elit frenetycznie balujących u progu zmierzchu bogów brata się z synem orientu, a wybitnie uzdolniony artysta okazuje się być artystką i dokonuje publicznego coming out’u – gdzież, jak nie na wielkim balu w hotelu Savoy! Tytuł ten był już dwukrotnie wystawiany przez nasz teatr (w 1962 oraz 1989 roku) i za każdym razem cieszył się niesamowitym wzięciem. Spowodowane było to przede wszystkim muzyką, pozwalającą określać „Bal w Savoyu” operetką zaiste musicalową. To właśnie kompozytor dzieła Paul Abraham był tym, który zaimportował jazz na wielkie sceny Europy jeszcze w latach 30-tych XX wieku. Dodatkowym atutem dzieła jest, wzbudzająca zachwyty publiczności imponująca liczba tańców charakterystycznych dla międzywojnia (foxtrot, shimmy, tango, slow fox), z czego skrzętnie korzysta efektowna choreografia. "Bal w Savoyu" to dzieło jednocześnie piękne i magnetyzujące, a wątki zaakcentowane w naszej adaptacji z pewnością frapować będą umysły w szerokim dyskursie publicznym.
14 stycznia, godz. 18:00 i 15 stycznia, godz. 17:00
"BAJKOLANDIA"
Scenariusz i reżyseria: Małgorzata Rapa, Choreografia: Violrtta Suska, Dyryguje: Łukasz Sidoruk, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych widzów przygotowaliśmy kolejną familijną pozycję, która już w grudniu znajdzie się w naszym repertuarze. Propozycja ta skierowana jest zarówno do widzów najmłodszych jak i ich rodziców, dziadków, a także kadry pedagogicznej. To niezwykle barwne, rozśpiewane i roztańczone widowisko muzyczne, z udziałem solistów, chóru, baletu oraz orkiestry. W ich wykonaniu będzie można usłyszeć i zobaczyć m.in. największe hity disneyowskich produkcji, a także piosenki z filmu pt."Akademia Pana Kleksa". W programie koncertu oczywiście nie zabraknie przebojów z naszego bajkowego repertuaru. Czekamy na Was, bo to jedyna i niepowtarzalna okazja, aby ujrzec razem na scenie Shreka, Pocahontas, Else z Krainy lodu , Pana Kleksa czy wyginajacego śmiało ciało króla Juliana, bohaterów filmów, którzy podbili serca dziecięcej i dorosłej widowni. Bajkolandia to moc wrażeń, niezapomnianych przeżyć i wspaniała zabawa!
18 i 19 stycznia, godz. 10:00
"CZY PAMIĘTASZ… „Powróćmy jak za dawnych lat”"
Prowadzenie: Stefan Munch, Fortepian: Tadeusz Krukowski
Wspaniała zabawa przy niezapomnianych, wiecznie młodych - znanych wielu pokoleniom - przebojach okresu międzywojennego i powojennego. Tytuł koncertu w pełni oddaje atmosferę wieczoru. W programie znalazły się piosenki z przedwojennych filmów. Szlagiery dwudziestolecia międzywojennego są nadal popularne, mają swoich miłośników, wiernych słuchaczy i to nie tylko wśród starszego pokolenia. Te piosenki wykonywali cieszący się wielką popularnością artyści tacy jak Eugeniusz Bodo, Tola Mankiewiczówna, Zula Pogorzelska, Hanka Ordonówna, Adolf Dymsza i Mieczysław Fogg. Tym razem usłyszymy te znakomite piosenki w nowych aranżacjach, w wykonaniu artystów Teatru Muzycznego w Lublinie, którzy sprawią, że poczujemy się, jak za dawnych lat... W koncercie wystąpią soliści Teatru Muzycznego w Lublinie: Agnieszka Kurkówna, Małgorzata Rapa, Krystyna Sokołowska, Witold Matulka, Jarosław Cisowski, Paweł Wrona, Marcin Żychowski.
Czas trwania: 2 godziny z jedną przerwą
20 i 21 stycznia, godz. 18:00
“TUWIMOWO – CZYLI BAJKOWA KRAINA PANA JULIANA”
Scenariusz i reżyseria: Urszula Lewartowicz, Scenografia i kostiumy: Mariola Zagojska
Tuwimowo czyli bajkowa kraina pana Juliana – to niezwykle dynamiczny spektakl zrealizowany po raz pierwszy w Rok Juliana Tuwima. Znajdują się tam dowcipne inscenizacje takich przebojów jak m.in.: LOKOMOTYWA, PTASIE RADIO, ZOSIA SAMOSIA, SŁOŃ TRABALSKI, PAN HILARY, RZEPKA, PAN TRALALIŃSKI, PTASIE PLOTKI i wiele innych. Teksty mistrza słowa przeplatają się tu z uroczymi piosenkami do muzyki Witolda Lutosławskiego. Spektakl realizowany przez aktorów Teatru Proscenian. Występują: Dorota Szostak-Gąska, Klaudia Irga, Urszula Bylica, Mariola Zagojska, Łukasz Drozd, Bartosz Pietrzyk, Jakub Gąska, Agnieszka Schulz-Brzyska.
Czas trwania spektaklu: ok. 1 godzina 15 minut
23 stycznia, godz. 10:00
“SKRZYPEK NA DACHU”
Reżyseria: Zbigniew Czeski, Kierownictwo Muzyczne: Lucjan Jaworski, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński
„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”. Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka...” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza. Ten sam (a jednak trochę inny...), wciąż cieszący się wielką popularnością wśród widzów będzie można oglądać na scenie teatru od 26 stycznia 2008.
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z jedną przerwą.
27 i 28 stycznia, godz. 18:00
Komentarze