Reżyseria: Mirosław Siedler, Kierownictwo muzyczne: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”. Reżyserią zajmie się Mirosław Siedler, który pracował w wielu teatrach w Polsce, obecnie jest dyrektorem Teatru im Aleksandra Sewruka w Elblągu.
W spektaklu gościnnie występują artyści z Fundacji Sztukmistrze
Bilety: 30-50 zł
“MAGNETYZM SERCA, CZYLI ŚLUBY PANIEŃSKIE”
“PHANTOM – UPIÓR W OPERZE”
Muzyka: Maury Yeston, Libretto: Arthur Kopit, Reżyseria: Daniel Kustosik, Kierownictwo Muzyczne: Andrzej Knap, Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie Chóru: Agnieszka Tyrawska-Kopeć, Asystent Kierownika Muzycznego: Szymon Makowski, Asystent scenografa: Anna Adamek, Asystent reżysera: Andrzej Witlewski
Opis
Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą. Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament. Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę...
Splot pasji i namiętności, dialektyka piękna duszy i muzyki oraz przejmującej brzydoty cielesnej powłoki wywołują serię napięć, które w okolicznościach tej fabuły nie dają się już rozładować. Mityczna klątwa potwora zamkniętego w labiryncie wiedzie do jednego finału – i jest to finał tragiczny.
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 10 minut, z jedną przerwą.
7 i 8 kwietnia, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
“Kopciuszek”
Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz, Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel, Choreografia: Marcin Marzec, Muzyka: Janusz Baca, Przygotowanie wokalne: Agnieszka Tyrawska-Kopeć
Opis
Dawno, dawno temu dzieci słuchały bajek opowiadanych przez Babcie. Dziś, w epoce telewizji i Internetu, Babcie zastąpiły płyty z filmami i gry komputerowe. Nasza bajka pokazuje, że mimo coraz powszechniejszego dostępu do cudów techniki, babcina opowieść zawsze będzie dzieciom towarzyszyć. I opowiada nasza Babcia baśń o Kopciuszku... tę, którą wszyscy znamy. Jest w niej zła macocha, są złośliwe i egocentryczne siostry, ale jest też dobra i skromna dziewczynka, nazywana przez nie Kopciuszkiem. Jest też dobra wróżka, która pozwala Kopciuszkowi spełnić marzenie o balu. Wszystko jak w bajce ze starej książeczki. Ale czy na pewno wszystko? Otóż nie, kochane dzieci. Nasza Babcia musiała dostosować się do wymagań wnuków - używa komputera. Ale używa go mądrze i rozważnie ucząc nas, jak powinniśmy sami z niego korzystać. Towarzyszą jej w tym sympatyczne Wiruski komputerowe, które śpiewają dzieciom o tym co jest złe, a co dobre. Razem z Babcią przestrzegają przed niebezpieczeństwami czekającymi na młodych ludzi, którzy bez umiaru i kontroli korzystają z tego, co niesie współczesna technologia. Lecz jak to w bajkach bywa, wszystko dobrze się kończy i okazuje się, że bajki są ponadczasowe i można je połączyć z odrobiną nowoczesności.
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z dwiema przerwami.
11 kwietnia, godz. 9:00 i 11:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Inscenizacja i reżyseria: Jerzy Turowicz, Muzyka: Janusz Baca, Kierownictwo Muzyczne: Piotr Wujtewicz, Choreografia: Izabela Krupka
Kot w butach to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność, będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a kot... łapie myszy w królestwie.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.
W sceniczną akcję może włączać się publiczność, dla której realizatorzy przewidzieli nagrody za odpowiedzi na zagadki różnych bajkowych postaci.
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z dwiema przerwami.
26 kwietnia, godz. 9:00 i 11:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Opis
“BARON CYGAŃSKI” - to z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica-Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J.Straussa nie wymaga rekomendacji.
Treść:
Akcja spektaklu rozgrywa się na pograniczu węgiersko-tureckim w połowie XVIII w.
i znajduje swój finał w Wiedniu. Do rodzinnego majątku powraca po wielu latach wędrówek Sandor Barinkay (tytułowy Baron Cygański). Odzyskuje rodowe posiadłości stając się jednocześnie przedmiotem przebiegłego planu swojego sąsiada Kalmana Żupana, który postanawia wydać za Barinkaya swoją córkę Arsenę i w ten sposób zagarnąć jego ziemię. Młoda dziewczyna kocha jednak z wzajemnością kogoś innego. Jej wybrańcem jest Ottokar, ubogi syn guwernantki. Barinkay nie daje jednak za wygraną, wierzy bowiem w przepowiednie Czipry, starej Cyganki, która wywróżyła mu rychły ślub. Dlatego przystaje on na stawiany przez Arsenę trudny warunek. Dziewczyna zażyczyła sobie aby zdobył tutuł barona zanim poprosi o jej rękę. Barinkay odgaduje jednak prawdziwą intencję Arseny. Rozgoryczony udaje się do obozu Cyganów mając w tym przekorny cel. Zostaje tam „cygańskim baronem”. Czy z tym tytułem uda mu się zdobyć serce młodej dziewczyny? Jaki będzie finał losów zakochanych w sobie Arseny i Ottokara? Czy spełni się przepowiednia Cyganki Czipry o rychłym ożenku Barinkaya?
W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra)
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z dwiema przerwami.
28 i 29 kwietnia, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 50-80 zł
Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: [email protected]
www.teatrmuzyczny.eu
Komentarze