Zwrot towaru w sklepie internetowym a w sklepie stacjonarnym
Jeśli kupujesz produkty przez internet, wówczas możesz bez problemu zwrócić towar. Na odstąpienie od umowy masz czternaście dni od daty otrzymania produktu.
Jeśli natomiast kupujesz towar w sklepie stacjonarnym, musisz liczyć na to, że sprzedawca wyrazi dobrą wolę i przyjmie twój zwrot. Właściciel sklepu stacjonarnego nie ma bowiem obowiązku przyjmować zwrotu, o czym musisz pamiętać.
Jak powinien wyglądać towar, który zwracasz?
Jeśli kupisz na przykład mikser, możesz wyjąć go z opakowania, dokładnie mu się przyjrzeć, sprawdzając jakie ma funkcje. Ponadto możesz go włączyć, by sprawdzić, jak głośno pracuje, ale nie możesz niczego nim miksować. Podobnie jest w przypadku obuwia – możesz przymierzyć buty i przejść się w nich po swoim mieszkaniu, ale nie możesz wychodzić w nich na spacer. Zatem każdy produkt możesz dokładnie sprawdzić, by stwierdzić, czy jego jakość jest dobra i wszystko się zgadza odnośnie funkcji. Nie możesz tylko użytkować produktu, co by obniżyło jego wartość.
Sprzedawca musi przyjąć zwrot towaru w każdym opakowaniu, więc produkt nie musi być oryginalnie zapakowany. Ponadto możesz zwrócić towar i nie przedstawiać przy tym dowodu zakupu w postaci paragonu, rachunku, czy faktury. Zawsze bowiem możesz powołać się na maila, w którym jest informacja o tym, że system zatwierdził transakcję.
Zwrot towaru – jaką kwotę oddaje sprzedawca?
Kiedy chcesz zwrócić towar, możesz liczyć na to, że sprzedawca odda ci równowartość ceny produktu. Ponadto zwróci ci koszty doręczenia zamówionego towaru, z tym że tylko do najniższej wartości, na jaką opiewa najtańsza przesyłka. Musisz się więc liczyć z tym, że będziesz stratny, jeśli wybierzesz droższą przesyłkę. Do tego też musisz doliczyć jeszcze koszt zwrotu towaru, w tym koszt:
- za opakowanie,
- za zabezpieczenie,
- za doręczenie.
Wyjątkiem są sytuacje, kiedy to właściciel sklepu oferuje, że zapłaci za koszty związane z przesyłką zwrotną towaru. Dobrą wiadomością dla ciebie, jako klienta sklepu, jest to, że sprzedawca nie ma prawa potrącać kosztów manipulacyjnych.
Jak szybko zwrócić towar?
Musisz pamiętać o tym, że na zwrot towaru masz tylko czternaście dni, a więc nie jest to zbyt dużo czasu. Jeśli właśnie stoisz przed taką możliwością, najlepiej wybierz sprawdzoną metodę, za pośrednictwem serwisu zwracam.pl. Znajdziesz na nim same przydatne informacje, które odnoszą się do zwrotu towaru. Ponadto będziesz mógł szybko pobrać formularz zwrotu i skontaktować się z kurierem w celu przesłania produktu. To najszybszy sposób na bezpieczny zwrot towaru i możliwość otrzymania zwrotu środków za produkt w jak najkrótszym terminie.
Komentarze