Tradycyjny leasing samochodowy – na czym polega?W klasycznej formie leasingu samochodowego stawia się przede wszystkim na spłatę całego pojazdu i jak najniższą kwotę jego wykupu. W tym celu leasingobiorca wpłaca odpowiedniej wysokości opłatę wstępną i płaci miesięczne raty, które w sumie są w stanie pokryć np. 99% wartości pojazdu. Wobec tego kwota wykupu auta na zakończenie leasingu wynosi 1% wartości pojazdu, co sprawia, że dla każdego przedsiębiorcy logiczna jest decyzja o wykupieniu auta. Bardziej opłaca się wykupić takie auto, a następnie je sprzedać, niż oddać leasingodawcy pojazd prawie w całości spłacony. Po sprzedaniu pojazdu poleasingowego przedsiębiorca może zaciągnąć nowy leasing samochodowy, aby móc znów korzystać z nowego i w pełni sprawnego auta na gwarancji. Leasing samochodowy z rynkową wartością końcowąKlasyczny model leasingu sprawiał jednak, że dla części przedsiębiorców leasing był nieosiągalny. Konieczność dokonania opłaty wstępnej, a następnie płacenia wysokich miesięcznych rat powodowała, że leasing samochodowy jako forma finansowania pojazdu przekraczał możliwości finansowe niejednego przedsiębiorstwa. Tę sytuację zmienił leasing samochodowy z rynkową wartością końcową, oferowany w Polsce od kilku lat. Przykładem takiego produktu jest np. PROFIT Lease oferowany przez Volkswagen Financial Services dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe. To rozwiązanie dla wszystkich, którym zamiast na wykupie pojazdu, bardziej zależy na mobilności i możliwości korzystania stale z nowych i w pełni sprawnych aut na gwarancji oraz na bezproblemowej wymianie starego pojazdu na nowy. W tym modelu finansowania leasingobiorca spłaca bowiem przewidywaną utratę wartości auta w okresie jego leasingowania. Rata zostaje więc obniżona niekiedy nawet o połowę, a do tego leasingodawca nie wymaga dokonania opłaty wstępnej, wiec leasing samochodowy dostępny jest praktycznie od ręki. Rata leasingowa – 1% wartości autaVolkswagen Caddy w wersji furgon to auto, które przyda się wielu przedsiębiorcom. Jego rynkowa cena zaczyna się od 67 921 zł. Tymczasem tego typu auto można mieć w leasingu samochodowym przy miesięcznej racie w wysokości zaledwie 573 zł netto. Wystarczy na stronie internetowej kalkulator.vwbank.pl w kalkulatorze użytkowych modeli Volkswagena wybrać Caddy furgon, wpisać cenę i ustawić następujące parametry:
Za pomocą „suwaków” w kalkulatorze można przeprowadzić symulację dostosowaną do potrzeb i możliwości finansowych swojej firmy. Jeżeli na przykład przedsiębiorca nie planuje wnosić żadnej opłaty wstępnej, może uzyskać za wspomniany model ratę netto w wysokości 673 zł. Aby ją uzyskać, leasingobiorca musi przyjąć następujące parametry leasingu:
Tymczasem w tradycyjnym leasingu leasingobiorca byłby zobowiązany wnieść opłatę wstępną w wysokości minimum 10% wartości auta, a miesięczna rata i tak mogłaby być nawet dwukrotnie większa. Co wybrać?Jaki leasing samochodowy powinien wybrać przedsiębiorca? Taki, który najbardziej odpowiada jego potrzebom, daje maksymalne korzyści podatkowe i jest elastyczny. Wiele zależy od tego, czy auto ma zostać wykupione i użytkowane dalej po okresie leasingu, czy też ma być zmienione na nowe. |
Leasing samochodowy – klasyczny czy z rynkową wartością końcową? Leasing samochodowy – klasyczny czy z rynkową wartością końcową?
Najpopularniejszym sposobem finansowania floty aut jest wśród przedsiębiorców z pewnością leasing samochodowy. Decyduje o tym m.in. możliwość dokonania odliczeń podatkowych przez leasingobiorcę. Od kilku lat na polskim rynku, obok klasycznego leasingu samochodowego, funkcjonuje leasing z rynkową wartością końcową. Sprawdź, który leasing samochodowy wybrać!
- 27.02.2018 14:40 (aktualizacja 06.06.2023 21:14)
Komentarze