Reklama

Znamy koncepcję nowego dworca kolejowo-autobusowego

Zmieni się cały plac Dworcowy i jego otoczenie, a po przeciwnej stronie stanie nowoczesny budynek dworca autobusowego. Zmieni się też infrastruktura okolicy.
Znamy koncepcję nowego dworca kolejowo-autobusowego

Jak czytamy w informacji otrzymanej z Biura Prasowego Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin: " W ramach budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum Lublina. Zupełnie nowy wygląd jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z nowo projektowaną zielenią i małą architekturą zyskają m.in. ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja, oraz Pocztowa.

Nowy wygląd po rewitalizacji otrzyma również plac Dworcowy, który po całkowitym usunięciu ruchu kołowego stanie się ozdobnym deptakiem połączonym wizualnie oraz funkcyjnie
z głównym wejściem do dworca kolejowego. W rejonie dworca zostanie wybudowany również układ nowych dróg, które usprawnią ruch i komunikację nowego Dworca Metropolitalnego oraz samego centrum Lublina m.in. terenów ekspozycyjnych Targów Lublin. Zostanie również
wybudowany nowy budynek dworca autobusowego wraz z peronami, który będzie mógł sprawnie obsługiwać autobusy komunikacji miejskiej oraz pozamiejskiej, jak również dalekobieżnej.

- To kolejna kluczowa inwestycja dla estetycznego zagospodarowania przestrzeni Lublina. Zdegradowany obszar zyska zupełnie nowe oblicze i mam nadzieję, że spełni oczekiwania mieszkańców zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność jak i estetykę. Trzeba także pamiętać, że to inwestycja, która będzie służyła całemu regionowi, doskonale wpisująca się w metropolitalny charakter Lublina jako stolicy regionu. - mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Najważniejsze zmiany wprowadzone po konsultacjach społecznych:

  • dokonano integracji przykrycia budynków usługowego i administracyjnego z zadaszeniem peronów;

  • w rejonie dworca autobusowego ul. Gazowa została odcięta od dworca i obecnie stanowi jednojezdniową dwupasmową drogę „bez wylotu” zakończoną placem manewrowym;

  • ul. Młyńska poszerzona do 3 pasów ruchu przebiega w swoim istniejącym śladzie;

  • wewnętrzny układ drogowy dworca został dostosowany do zmian na ulicach Gazowej i Młyńskiej - w obu drogach zostały wyprowadzone jednokierunkowe wjazdy i wyjazdy z terenu dworca, zmianie uległa liczba miejsc peronowych i postojowych;

  • dworzec będzie się składał z 43 peronów komunikacji zamiejskiej oraz jednego podwójnego peronu przyjazdowego;

  • na terenie obiektu będzie 8 miejsc parkingowych oraz miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych komunikacji miejskiej

  • komunikacja miejska otrzyma 4 miejsca postojowe;

  • wyspa centralna na rondzie Sportowców będzie miała średnicę 40 metrów, a pasy zostaną oddzielone separatorami tworząc rondo turbinowe;

  • ul. Dworcowa została zawężona do 7 m., będzie miała nawierzchnię z ozdobnej kostki betonowej korespondującej z nawierzchnią placu;

  • parking podziemny, zlokalizowany pod peronami odjazdowymi i pod placem dworcowym, pomieści 224 auta i 8 taksówek;

  • ul. 1-go Maja i ul. Młyńska na odcinku Dworcowa/pl. Bychawskich zamienią się w woonerfy, czyli ciągi pieszo-jezdne, na których ruch pieszy ma pierwszeństwo nad ruchem kołowym, wyposażone w zieleńce oraz obiekty małej architektury;

  • zajezdnia autobusowa powstanie przy ul. Krochmalnej, będzie miała dwie jednokierunkowe jezdnie, które po obu stronach wyposażone będą w miejsca postojowe dla busów oraz autobusów, dla busów - 64 miejsca, dla autobusów - 60 miejsc;

  • nowo projektowany łącznik od ronda przed Targami do ul. Lubelskiego Lipca ’80 został przesunięty na wschód - dzięki temu budowa dworca metropolitalnego nie będzie kolidowała rewitalizacją Parku Ludowego. Łącznik ten będzie umożliwiał wyłączanie się z ruchu z ul. Lubelskiego Lipca’80 i zjazd na teren Targów; nie będzie możliwości wjazdu z terenów Targów Lublin na ul. Lubelskiego Lipca ’80, w zamian zaprojektowano wzmocnienie nawierzchni istniejącej ulicy J. Piłsudskiego na odcinku Targi Lublin / Lubelskiego Lipca’80 "

Źródło: Biuro Prasowe Prez. Miasta Lublin


Podziel się
Oceń

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JustynaTreść komentarza: A po co nam nowe końcówki jak na mieście i tak większość tej samej trasy pokonują stadami a później dłuugo,dłuugo nic.Odechciewa się korzystać z takiej komunikacji.Data dodania komentarza: 21.12.2021, 09:11Źródło komentarza: Miasto zbudowało nowe węzły przesiadkoweAutor komentarza: RadekTreść komentarza: Brakowało Pana Kozłowskiego na wizji, myślałem, że poszedł już gdzieś dalej :D Szkoda, że rozmowa taka o PO jak zwykle nie wie co robi i mówi pod publiczke Data dodania komentarza: 19.11.2021, 09:08Źródło komentarza: Kontrapunkt: Marta Wcisło Klub Parlamentarny Koalicja ObywatelskaAutor komentarza: Kaśka Treść komentarza: My na integracji byliśmy w Wielkopolsce i lataliśmy w tunelu aerodynamicznym. A potem w hotelu zrobiliśmy sobie imprezę, aż się zdziwiłam, że frekwencja na wyjeździe była wysoka. Data dodania komentarza: 26.10.2021, 11:26Źródło komentarza: Jak wybrać lokalizację na wyjazd integracyjny?Autor komentarza: Przeciw bandytom !Treść komentarza: Na razie to lubelski Sanepid robi bandyckie i nielegalne ataki na lokale gastronomiczne w Lublinie ! Jak wczoraj o 12 w nocy na deptaku !!! Data dodania komentarza: 16.10.2021, 14:02Źródło komentarza: Przerwijmy łańcuch zakażeń wirusem SARS-CoV-2!Autor komentarza: DawidTreść komentarza: Proszę osoby poszkodowane w wypadku lub ich rodziny o kontakt, przekażę istotne informacje w sprawie. Dawid Petrus tel.579925890 Data dodania komentarza: 27.09.2021, 19:23Źródło komentarza: Wypadek z udziałem trzech osobówek i ciągnika rolniczegoAutor komentarza: LokiTreść komentarza: Radni pis będą nas uczyć moralności.Data dodania komentarza: 27.09.2021, 16:58Źródło komentarza: Radna PiS z Kraśnika obawia się o swoje życie
Reklama
Reklamajak rozmawiać ze sztuczną inteligencją
Reklama