Poniżej publikujemy komunikat w tej sprawie:
Komunikat Ministerstwa Cyfryzacji: "Informujemy, że dziś od godzin porannych niedostępne są serwisy Obywatel.gov.pl, Pz.gov.pl, Cepik.gov.pl, Epuap.gov.pl. Niedostępne są także systemy SRP, CEPiK oraz ePUAP. Trwają intensywne prace nad usunięciem awarii. Przepraszamy za utrudnienia."
A poniżej informacja dotycząca Lubelszczyzny:
"Niemożliwe jest w chwili obecnej załatwienie spraw w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Wydziale Komunikacji ze względu na awarię systemów CEPIK i SRP Źródło. Nie działa także skrzynka podawcza Epuap. Czekamy na usunięcie awarii ze strony Ministerstwa Cyfryzacji.
Wydział Spraw Administracyjnych przyjmuje pisemne wnioski o wydanie dowodu osobistego oraz wydaje dowody gotowe do odbioru, nie ma możliwości zarejestrowania np. zgubionego dowodu osobistego. W Wydziale Komunikacji, przed awarią systemu, wydano rano około 100 numerków i w trybie awaryjnym załatwiane są te sprawy, które są możliwe do załatwienia, m.in ręcznie wypisywane są dowody rejestracyjne jeśli jest taka konieczność. Urząd Stanu Cywilnego w trybie awaryjnym rejestruje jedynie zgony, jednak pozostałe formalności trzeba uzupełnić w momencie gdy awaria zostanie już usunięta. Możliwe jest także złożenie pisemnego wniosku o odpis akt, jednak na jego wydanie trzeba będzie poczekać aż system ponownie zacznie działać.
Mieszkańców zainteresowanych załatwieniem sprawy prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny w celu sprawdzenia czy systemy już działają:
- Wydział Komunikacji, tel. 81 466 32 00
- Urząd Stanu Cywilnego, tel. 81 466 15 00
Komentarze