Nowa siedziba to możliwość stworzenia odpowiednich i wygodnych warunków obsługi. Interesanci będą obsługiwani przy 15 stanowiskach do rejestracji oraz dodatkowych 4 stanowiskach do odbioru gotowych dokumentów takich jak prawo jazdy czy dowód rejestracyjny. W budynku znajduje się sala obsługi o powierzchni ok. 400m2 i poczekalnia około 25m2 z 20 miejscami siedzącymi oraz odpowiednio dostosowane miejsca socjalno-sanitarne takie jak toalety, pokój dla matki z dzieckiem, czy pokój socjalny dla pracowników. Do obsługi interesantów wykorzystywany będzie elektroniczny system kolejkowy.
W budynku znajduje się łącznie około 50 miejsc siedzących, a przy ścianach zamontowane są blaty, które umożliwiają uzupełnienie dokumentów w wygodny sposób. Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, jest wyposażony w windę, znajduje się przy nim także parking. Nowa siedziba posiada także odpowiednie archiwum do przechowywania dużych zasobów archiwalnych wydziału, które są wykorzystywane również w pracy bieżącej.
Wydział Komunikacji realizuje w szczególności zadania z zakresu:
- rejestracji i oznaczania pojazdów, dopuszczania ich do ruchu oraz prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w tym zakresie;
- prowadzenia ewidencji zarejestrowanych pojazdów i ich aktualizacji;
- wydawania uprawnień do kierowania pojazdami w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz prowadzenia postępowań związanych z korzystaniem z tych uprawnień;
- wydawania licencji na zarobkowy przewóz osób i rzeczy oraz zaświadczeń na niezarobkowe przewozy drogowe na potrzeby własne;
- kontroli podmiotów, którym wydano licencje, zezwolenia lub zaświadczenie w zakresie przestrzegania prawa i warunków określonych w tych dokumentach;
- wydawania decyzji i prowadzenia postępowań związanych z badaniami technicznymi pojazdów, szkolenia kierowców i instruktorów nauki jazdy oraz nadzór i kontrola w tym zakresie
* Artykuł Partnera
Komentarze