KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
Muzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Dyrygent: Przemysław Fiugajski, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel
„Królewna Śnieżka” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów.
Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Viletty Suskiej, kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Boniecki, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.
1 czerwca, godz. 12:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 40-50 zł
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bajkolandia (2)
ARTYŚCI DZIECIOM - koncert z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka
Zapraszamy wszystkie dzieci od 2 do 102 lat na wyjątkowy koncert. Razem z Wami stworzymy wyjątkową, rodzinną atmosferę, a dorośli, którzy przyprowadzą swoje pociechy do Teatru Muzycznego w Lublinie będą znów przez chwilę mogli poczuć się dziećmi.
Zaprosimy Was do krainy bajek muzycznych, odbędziemy podróż po krainie fantazji, a nawet zajrzymy na drugą stronę lustra. Koncert przygotowany specjalnie przez Artystów naszego Teatru, adresowany jest dla naszych najmłodszych widzów. Zapraszamy na nasz bajkowy, świąteczny koncert.
1 czerwca, godz. 17:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 15 zł
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ania (3) - Kopia - Kopia
ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA
Reżyseria: Mirosław Siedler, Muzyka: Zbigniew Karnecki, Przekład: Rozalia Bernstein, Adaptacja: Henryka Królikowska, Maciej Wojtyszko, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.
“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”. Reżyserią zajął się Mirosław Siedler, który pracował w wielu teatrach w Polsce, obecnie jest dyrektorem Teatru im Aleksandra Sewruka w Elblągu.
2 czerwca, godz. 12:00
Teatr Muzyczny w Lublinie, ul. Marii Curie- Skłodowskiej 5
Bilety: 40-60 zł
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JaśTeatr213 - Kopia
JAŚ I MAŁGOSIA
Inscenizacja i reżyseria: Mariola Zagojska, Choreografia: Beata Kamińska, Muzyka: Mariola Zagojska
Wszyscy znamy Bajkę o Jasiu i Małgosi, ale nie wszyscy wiedzą, że Czarownica wcale nie musi być taka straszna jak nam opowiadano w dzieciństwie. Czasem tylko wszystkich musi postraszyć, bo inaczej nie byłaby Czarownicą. Jak się okaże na koniec naszej Bajki, po postu uwielbia słodycze, tak jak wszystkie dzieci. Amatorami słodyczy są także leśne zwierzątka, które popisują się w akrobatycznych układach baletowych, a wszystkiemu przygląda się z ukrycia tajemniczy Wilk… Zapraszamy na piękną muzyczną baśń z zaskakującymi zwrotami wydarzeń. Jak zakończy się historia Jasia i Małgosi, którzy w ciemnym lesie odkrywają chatkę z piernika. Czy chatka skrywa jakiś sekret, a Czarownica okaże się zupełnie kimś innym niż wszyscy przypuszczają? O tym opowiemy w spektaklu, odkrywając tajemnicę Czarownicy i piernikowej chatki w lesie. Zapraszamy w podróż do krainy słodkiej baśni. Spektakl przeznaczony dla dzieci i ich rodziców którzy chcieliby na chwilę powrócić do czasów swojego dzieciństwa i znów poczuć się dziećmi.
Czas trwania: około 60 minut (bez przerwy). Po spektaklu możliwość zwiedzania Teatru od kulis.
3 czerwca, godz. 12:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 30-35 zł
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bajkolandia - Kopia - Kopia - Kopia (7)
BAJKOLANDIA
Scenariusz i reżyseria: Małgorzata Rapa, Reżyseria świateł: Marcin Nogas, Choreografia: Violetta Suska, Wybór scenografii i kostiumów: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Wizualizacje: Zuzanna Faliszewska, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych widzów przygotowaliśmy kolejną familijną pozycję - BAJKOLANDIA. Propozycja ta skierowana jest zarówno do widzów najmłodszych jak i ich rodziców, dziadków, a także kadry pedagogicznej. To niezwykle barwne, rozśpiewane i roztańczone widowisko muzyczne, z udziałem solistów, chóru, baletu oraz orkiestry. W ich wykonaniu będzie można usłyszeć i zobaczyć m.in. największe hity muzyki filmowej. W programie koncertu oczywiście nie zabraknie przebojów z naszego bajkowego repertuaru. Czekamy na Was, bo to jedyna i niepowtarzalna okazja, aby ujrzec razem na sceniebohaterów filmów, którzy podbili serca dziecięcej i dorosłej widowni. Bajkolandia to moc wrażeń, niezapomnianych przeżyć i wspaniała zabawa!
W koncercie wykorzystano elementy scenografii i kostiumów ze sztuk wystawianych w teatrze.
5 czerwca, godz. 10:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 40-60 zł
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
51836631_2298035557102187_425450080133185536_n
KRAINA UŚMIECHU – PREMIERA!
Wykonania odbywają się za zgodą wydawnictwa Josef Weinberger Ltd.
libretto: Ludwig Herzer, Fritz Lohner, muzyka: Franz Lehar, przekład: Krystyna Chudowolska, Tadeusz Bursztynowicz, Lech Terpiłowski
Reżyseria: Joanna Lewicka, Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski, Choreografia: Zuzanna Dinter, Scenografia i Kostiumy: Marta Góźdź Elbruzda, Opieka Literacka: Grzegorz Kondrasiuk
„Kraina uśmiechu” to romantyczna historia rozgrywająca się w egzotycznej scenerii. Liza zakochuje się w pięknym księciu Su-Czongu, i w jednej chwili podejmuje decyzję o wyjeździe do Chin i o poślubieniu swojego ukochanego. W ten sposób, pod romansowym konwencjonalnym kostiumem, pojawia się inny temat: spotkanie dwóch równorzędnych kultur – Zachodniej Europy i Chin, i próba dialogu pomiędzy nimi. To zapisany w libretcie ślad po autentycznej fascynacji Orientem, potęgą starej, wielkiej cywilizacji z jej osobnymi wartościami i zwyczajami. Ale ten metaforyczny, podwójny romans Europy i Chin – księcia Su-Czonga i Lizy Lichenfelds, oraz księżniczki Mi i porucznika Gustawa von Pottensteina – nie kończy się happy endem. Fascynacja zamienia się w gorzką wiedzę, różnice kulturowe i społeczne okazują się nieprzekraczalne, a marzenia o miłości i emancypacji – niemożliwe do zrealizowania ani w Chinach, ani w Europie. Orient okazuje się początkowo pięknym snem, który zmienia się w odzierający ze złudzeń koszmar. Liza i Gutek odjeżdżają, żegnani arią Su-Czonga. „Nie płacz, mała Mi”… „Uśmiech na ustach na dobre i złe”… Finał ujawnia ironiczny, pełen tragizmu sens tytułu tej późnej operetki z okresu tauberowskiego, trudnej do zakwalifikowania, spoglądającej w stronę opery.
A może jedynym prawdziwym miejscem w tym świecie jest więc Prater – świat wyobrażeń i tęsknoty za miłością?
8 czerwca, godz. 18:00 oraz 9 czerwca, godz. 17:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 50-80 zł
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IMG_2720 - Kopia
KOPCIUSZEK
Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel, Choreografia: Marcin Marzec, Muzyka: Janusz Baca, Przygotowanie wokalne: Agnieszka Tyrawska-Kopeć, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Dawno, dawno temu dzieci słuchały bajek opowiadanych przez Babcie. Dziś, w epoce telewizji i Internetu, Babcie zastąpiły płyty z filmami i gry komputerowe. Nasza bajka pokazuje, że mimo coraz powszechniejszego dostępu do cudów techniki, babcina opowieść zawsze będzie dzieciom towarzyszyć. I opowiada nasza Babcia baśń o Kopciuszku...
...tę, którą wszyscy znamy. Jest w niej zła macocha, są złośliwe i egocentryczne siostry, ale jest też dobra i skromna dziewczynka, nazywana przez nie Kopciuszkiem. Jest też dobra wróżka, która pozwala Kopciuszkowi spełnić marzenie o balu. Wszystko jak w bajce ze starej książeczki. Ale czy na pewno wszystko? Otóż nie, kochane dzieci. Nasza Babcia musiała dostosować się do wymagań wnuków - używa komputera. Ale używa go mądrze i rozważnie ucząc
nas, jak powinniśmy sami z niego korzystać. Towarzyszą jej w tym sympatyczne Wiruski komputerowe, które śpiewają dzieciom o tym co jest złe, a co dobre. Razem z Babcią przestrzegają przed niebezpieczeństwami czekającymi na młodych ludzi, którzy bez umiaru i kontroli korzystają z tego, co niesie współczesna technologia. Lecz jak to w bajkach bywa, wszystko dobrze się kończy i okazuje się, że bajki są ponadczasowe i można je połączyć z odrobiną nowoczesności.
12 i 13 czerwca, godz. 10:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 32-40 zł
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
83_km - Kopia (2)
TYLKO MNIE POPROŚ DO TAŃCA – KONCERT ANNY MARII ADAMIAK
Zapraszamy w muzyczną podróż wspomnień, w której główną rolę odgrywają piosenki wyjątkowych kobiet – ikon polskiej sceny – Anny Jantar i Ireny Jarockiej. Kochane przez miliony fanów – barwne, delikatne a zarazem silne, odważne i wierne sobie - takie też są ich piosenki.
Piosenki niezwykle kobiece – doskonała synergia tekstu i muzyki
w pełnych pasji interpretacjach Anny Marii Adamiak i Tomasza Betki Całość uzupełniona komentarzem.
Dajmy się ponieść niezapomnianym melodiom. W koncercie usłyszymy hity z repertuaru tych dwóch znakomitych Artystek m.in. Tyle słońca w całym mieście, Radość najpiękniejszych lat, Tylko mnie poproś do tańca, Nie wierz mi, nie ufaj mi, Moje jedyne marzenie, Kawiarenki, Wymyśliłam cię, Śpiewam pod gołym niebem, Był ktoś, W świetle nocy, w świetle dnia i Bądź mym aniołem. Zapraszamy na muzyczny koncert wspomnień.
Wykonawcy:
Anna Maria Adamiak - śpiew
Tomasz Betka - fortepian
Paweł Świętorecki - Prowadzenie
13 czerwca, godz. 18:00
Scena Kameralna Teatru Muzycznego w Lublinie,
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 40 zł
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CZY MOŻNA W TAKĄ NOC... ZAKOCHAĆ SIĘ?
Pomysł i realizacja koncertu: Kamila Lendzion, Małgorzata Rapa i Paweł Świętorecki, Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski, Aranżacje: Bogusław Wróblewski i Wojciech Durak, Koncepcja scenograficzna i reżyseria świateł: Marcin Nogas, Realizacja dźwięku: Łukasz Jakubowski, Stylizacja i wybór kostiumów: Agnieszka Wolinska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Przygotowanie Baletu: Roman Kamiński, Choreografia: Zuzanna Dinter-Markowska
REWIA PRZEBOJÓW w wykonaniu Solistów, Chóru, Baletu i Orkiestry Teatru Muzycznego w Lublinie.
Koncert jest spotkaniem przy dźwiękach pięknych melodii operetkowych, muzyki filmowej i przebojów starego kina.
Czym jest miłość? Czy można zakochać się w przestępcy? Czy można porzucić karierę, sławę,Teatr dla uczucia? Czy miłość następcy tronu do Hrabianki Lizy jest możliwa? Czy Chiny nie są zbyt daleko od Wiednia?
Postaramy się w tym koncercie odpowiedzieć choć w części na te pytania. Opowiemy o miłości i przyjaźni, o spotkaniach, które przyspieszają bicie serca.
Koncert łączy elementy gali operetkowej i bardzo roztańczonego scenicznego show. Jest to rewia wspaniałych przebojów operetkowych i melodii z lat 20 i 30 ubiegłego stulecia. Ten okres jest często nazywany szalonymi latami, a my z pewnością w okresie sylwestrowo- noworocznym zasługujemy na odrobinę muzycznego szaleństwa. Nie zabraknie też muzyki filmowej i ogromnej porcji tańca w znakomitych układach choreograficznych.
W pierwszej części koncertu zaprosimy Państwa do Krainy Operetki, ale znaczną część uwagi poświęcimy melodiom z „Krainy uśmiechu”. Usłyszymy najpiękniejsze arie i duety operetkowe najwybitniejszych twórców tego gatunku, by w drugiej części zanurzyć się w polskich szlagierach teatrzyków rewiowych i muzyce filmowej. Koncert jest zapowiedzią premier, jakie planujemy w najbliższych sezonach. Kto wie czy do tańca nie porwie nas sam Szpicbródka, zanim włamie się do Banku i zakocha się w uroczej Anicie, gwieździe rewiowego teatrzyku „Czerwony Młyn”? A może Anita poflirtuje z Księciem Su-Czong zanim swoje serce odda gangsterowi.
Zapraszamy do spędzenia czasu w Teatrze Muzycznym w Lublinie. Daj się zaprosić do Krainy Uśmiechu i na Rewię przebojów.
Zakochaj się w muzyce! Zakochaj się w Muzycznym.
W koncercie wykorzystano kostiumy ze spektakli: "Traviata", "Carmen", "Hrabia Luxemburg", "Księżniczka Czardasza" oraz koncertów: "Paryż Północy", "Zarzuella Ole".
Fot. Dorota Dee Bielak
21 i 22 czerwca, godz. 18:00
Scena Kameralna Teatru Muzycznego w Lublinie,
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 60-80 zł
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski, II dyrygent: Łukasz Sidoruk, Fortepian: Tadeusz Krukowski, Kamil Turczyn, Choreografia i inscenizacja: Zuzanna Dinter, Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas, Stylizacja i dobór kostiumów: Agnieszka Wolińska
Ohad Naharin, współczesny izraelski tancerz, choreograf i muzyk powiedział o sile przekazu tańca: „Taniec polega na trwaniu chwili. Narracja tańca to delikatność i moc, połączenie przyjemności i wysiłku, przemiana pasji i fantazji tancerzy w czystą formę”.
W pierwszej części spektaklu zaprosimy widzów do sali ćwiczeń tańca klasycznego, miejsca, gdzie tancerze, krok po kroku, poza za pozą, pozycja za pozycją, wykonując kolejne ćwiczenia – zwane w ich zawodzie po francusku grand plié, battement tendu, grand battement i wiele, wiele innych – mocują się z rolą, pokonują kolejne etapy, by osiągnąć perfekcję, poczuć szczęście oraz mieć i dać innym wrażenie lekkości.
Nauka tańca zaprowadzi nas do bohatera drugiej części spektaklu. Taniec posłuży nam do zilustrowania pełnej emocji historii życia Piotra Czajkowskiego, jednego z najgenialniejszych kompozytorów XIX wieku, twórcy muzyki między innymi do znanych i podziwianych baletów: “Jezioro łabędzie”, “Dziadek do orzechów”, “Śpiąca królewna”.
Pokochaliśmy muzykę Czajkowskiego za jej liryzm, doskonałość kształtu, w przypadku oper także za mistrzowskie wyczucie teatru. Tymczasem kryją się za nią niezwykłe, dramatyczne losy jej autora. Usłyszmy fragmenty jego wielkiej urody baletów, symfonii i oper.
Czajkowski od dzieciństwa łączył w sobie sprzeczności. Był jednocześnie delikatnością i mocą, tak jak taniec. W życiu osobistym wiecznie niespełniony, targany namiętnościami. Oparcie znalazł w kobiecie, która zapewniła mu byt i zrozumienie. Obdarzyła przyjaźnią, ale nie mogła miłością. W teatrach Europy i Ameryki witany owacyjnie, otaczany przez tłumy, w domu przygnębiająco samotny. Pewny swego talentu, ale nie zawsze doceniany przez krytykę. Zamknął swe życie w tragicznych okolicznościach.
Kolejnym pokoleniom o Czajkowskim i o wielkiej skali ludzkich emocji opowiada jego wiecznie porywająca muzyka. Tancerze wracają do ćwiczeń, by dzięki swej pasji i fantazji, wyraziście oddać jej przesłanie. Adagio z Pas de deux, Coda… i dalej, niestrudzenie.
Za chwilę brawa, ukłony, kwiaty, uwielbienie, a potem zgasną światła i każdy z nas będzie sam ze sobą wobec wymagającej codzienności. Nie traćmy na tej drodze lekkości bytu, choćby miała być tylko wrażeniem.
Honorowy patronat nad premierą objął Instytut Muzyki i Tańca, w ramach ogólnopolskiej akcji "TańczMy - Międzynarodowy Dzień Tańca 2019 w Polsce."
Bilety : 30-60 zł
Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: [email protected]
www.teatrmuzyczny.eu
ZAPRASZAMY!
* Materiał Partnera
Komentarze