Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, wprowadza w trybie wyjątkowym, możliwość zawieszenia z przesunięciem terminu ważności, zakupionego biletu okresowego. To rozwiązanie dla pasażerów, którzy z uwagi na epidemię koronawirusa, nie korzystają z komunikacji miejskiej, a posiadają ważne bilety okresowe na sieć połączeń ZTM w Lublinie
Z uwagi na zagrożenie koronawirusem i tymczasowe ograniczenie bezpośredniej obsługi klientów w Biurze Obsługi Klienta i Punktach Sprzedaży Biletów ZTM w Lublinie, dopuszcza się składanie wniosku wyłącznie drogą elektroniczną.
Pasażerowie zainteresowani zawieszeniem imiennego biletu okresowego powinni wypełnić formularz wniosku on-line dostępny na stronie www.ztm.lublin.eu. W formularzu wniosku, poza danymi osobowymi, należy podać numer Karty oraz wskazać termin, od kiedy i do kiedy chce się zawiesić bilet, a także złożyć oświadczenie, że zawieszany bilet okresowy nie będzie wykorzystywany we wskazanym terminie.
Bilet okresowy zawieszony może być do końca jego ważności, nie dłużej niż do dnia 10 kwietnia 2020 r. Nie będzie możliwości zawieszenia biletu na okres rozpoczynający się przed datą złożenia wniosku.
W przypadku uczniów i studentów, zawieszenie biletu będzie liczone od 12 marca br., tj. terminu wskazanego w rozporządzeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, które czasowo ograniczają funkcjonowanie jednostek systemu oświaty i zawieszają działalność dydaktyczną na obszarze całej Polski. Dla pozostałych osób, okres zawieszenia biletu będzie liczony od dnia złożenia wniosku przez Internet lub, jeśli ten termin będzie późniejszy,
od daty wskazanej we wniosku.
Co ważne, bilet będzie można zawiesić i odwiesić tylko raz. Zawiesić można bilety okresowe imienne 30-, 90- i 150-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast wykorzystać zawieszony okres biletu w innym terminie, ponownie go odwieszając do końca 2020 r.
Po ustaniu zagrożenia epidemicznego i przywróceniu standardowej bezpośredniej obsługi klientów w punktach organizatora komunikacji, pasażerowie będą mogli, w dowolnie wybranym przez siebie terminie (do końca 2020 r.) zgłosić się do ZTM w celu przedłużenia ważności biletu (o zawieszony okres). Nie trzeba zgłaszać się niezwłocznie po podjęciu decyzji o powrocie do korzystania z komunikacji miejskiej, można tego dokonać w terminie późniejszym, przy zakupie kolejnego biletu w Punktach
Sprzedaży Biletów ZTM.
Wszystkie dotychczas złożone do ZTM, drogą mailową, wnioski w tej sprawie zachowują swoją ważność – nie ma potrzeby ponownego składania wniosków w tym zakresie. ZTM zastrzega sobie jedynie możliwość kontaktu w celu doprecyzowania czy uzupełnienia złożonego wcześniej wniosku.
ZTM w Lublinie nie wyklucza wydłużenia terminu zawieszenia biletu okresowego. Decyzje będą podejmowane na bieżąco adekwatnie do postanowień, jakie będą zapadać na szczeblu władz centralnych. Prosimy o śledzenie komunikatów w tym zakresie, przekazywanych za pomocą strony internetowej ZTM w Lublinie, BIP ZTM lub profilu na Facebooku.
Epidemia koronawirusa jest sytuacją trudną i niekorzystną dla pasażerów, ponieważ nie mogą oni w pełni korzystać z komunikacji miejskiej, mimo posiadanych biletów długookresowych. Powyższe rozwiązanie ma na celu zrekompensować im tymczasowe ograniczenia i pozwolić na kontunuowanie podróży środkami transportu publicznego, po unormowaniu się sytuacji.
PROCEDURA ZAWIESZENIA WAŻNOŚCI BILETU OKRESOWEGO „STOP BILET”
1. Złóż wniosek za pośrednictwem formularza ‘STOP BILET’ na stronie ztm.lublin.eu wypełniając wszystkie wymagane pola:
- a) Nr karty
- b) Imię i nazwisko
- c) Wskazanie czy użytkownik jest uczniem/studentem
- d) Data początku zawieszenia biletu – nie wcześniej niż data złożenia wniosku
- e) Data końca zawieszenia biletu - maksymalnie do końca jego ważności, nie dłużej niż do dnia 10 kwietnia 2020r.*
- f) Oświadczenie o niekorzystaniu z biletu w okresie jego zawieszenia
- g) Zgoda na przetwarzanie przez ZTM w Lublinie danych osobowych dotyczących adresu e-mail, informacji odnośnie posiadania statusu ucznia/studenta w celu realizacji wniosku oraz przekazywania informacji w tym zakresie.
- h) Tekst z obrazka walidującego
2. Sprawdź czy otrzymałeś potwierdzenie przyjęcia wniosku na wskazany w nim adres e-mail.
3. Ilość dni zawieszenia biletu będzie liczona od dnia złożenia wniosku (dla uczniów i studentów od 12.03.2020r.) do daty końca zawieszenia biletu wskazanej we wniosku maksymalnie do 10.04.2020r.
4. Zgłoś się w dowolnym terminie do końca roku 2020, po ustaniu zagrożenia epidemicznego i przywróceniu standardowej bezpośredniej obsługi klientów w Punktach ZTM w celu przedłużenia ważności zawieszonego biletu.
*ZTM w Lublinie nie wyklucza wydłużenia maksymalnego terminu zawieszenia biletu okresowego. Decyzje będą podejmowane na bieżąco adekwatnie do postanowień, jakie będą zapadać na szczeblu władz centralnych.
*Źródło: lublin.eu
Komentarze