W trudnych momentach najważniejsze jest wzajemne wsparcie –
w rodzinach, wśród bliskich, w lokalnej społeczności. Z myślą o osobach starszych, osamotnionych, ubogich, SKENDE, wraz z centrami handlowymi należącymi do Ingka Centres, przekaże do ich domów świąteczne koszyki i życzenia. Wielkanocne paczki, przygotowane
w ramach inicjatywy #WSPIERAJMYSIĘ w Święta, trafią do potrzebujących dzięki partnerstwu z Caritas Polska oraz wsparciu rzeczowemu IKEA.
Do akcji #WSPIERAJMYSIĘ w Święta włączyło się pięć centrów handlowych należących do Ingka Centres: warszawska Wola Park, wrocławska Aleja Bielany, Port Łódź, Park Handlowy Matarnia w Gdańsku, SKENDE Shopping w Lublinie. Dzięki ich wspólnym wysiłkom zapełnią się świąteczne stoły w tysiącu domach
w całej Polsce, w tym w dwustu w Lublinie.
- Tegoroczna Wielkanoc będzie wyjątkowo trudna nie tylko dla nas i naszych rodzin, ale przede wszystkim dla osób starszych oraz osamotnionych. W tym świątecznym czasie, bardziej niż kiedykolwiek, ważne jest poczucie wspólnoty. Przekazanie koszyków świątecznych to wyraz solidarności oraz wsparcia
w wyzwaniach nowej codzienności. Wierzymy, że dzięki byciu razem i wspólnemu działaniu będziemy mieli siłę, by poradzić sobie z przeciwnościami. – podkreśla Jacek Garbaczewski, dyrektor centrum handlowego SKENDE Shopping.
W wielkanocnych paczkach, poza podstawowymi produktami żywnościowymi (takimi jak: herbata, owoce, kasze, żurek, babka wielkanocna) znajdą się także dekoracje wielkanocne, pozwalające poczuć miły, świąteczny nastrój.
Inicjatywa Ingka Centres jest częścią szeroko zakrojonych akcji pomocowych prowadzonych przez IKEA (Grupa Ingka) na rzecz ochrony zdrowia oraz zapewnienia środków niezbędnych do życia osobom dotkniętym pandemią koronawirusa. Na wspólne działania, realizowane pod hasłem #PomagamyRazem, IKEA przekaże dla Polski 4.5 miliona złotych.
Wspierając inicjatywę Centrów Handlowych, w miastach gdzie są zlokalizowane sklepy IKEA, pracownicy IKEA Food postanowili włączyć się w akcję przekazując na ten cel szwedzkie smakołyki blisko 1000 osobom. To już druga taka akcja, od wprowadzenia zagrożenia epidemicznego 14 marca br., w której pracownicy IKEA Food angażują się w pomoc najbardziej potrzebującym.
Dotychczas KEA m.in. postanowiła włączyć się w ogólnopolską inicjatywę obywatelską @WzywamyPosiłki wspierającą personel medyczny w czasie walki
z pandemią, łączącą potrzebujących z tymi, którzy chcą nieść pomoc w tych trudnych chwilach.
To tylko jedne z działań, jakie podejmuje IKEA w celu solidarnego wsparcia społeczności w tym niezwykle ciężkim dla nas wszystkim czasie. „Wierzymy, że wspólnymi siłami i zaangażowaniem każdego z nas możemy dbać o siebie nawzajem, uważnie i z otwartością na potrzeby innych”- mówi Marcin Chybowski, Food Safety and Sustainability Leader w IKEA Retail, który koordynował pomoc ze sklepami.
Firma wraz ze spółkami z korzeniami IKEA w Polsce oraz innymi firmami działa na rzecz lepszej przyszłości pod wspólnym hasłem #PomagamyRazem.
O pomoc w dotarciu do potrzebujących organizatorzy poprosili największą organizację dobroczynną w kraju – Caritas Polska. Dzięki akcjom zainicjowanym przez Caritas w odpowiedzi na rosnące zagrożenie COVID-19 osoby wymagające szczególnej troski regularnie otrzymują niezbędną pomoc.
Więcej informacji:
Agata Piekarz-Urbaś, e-mail: [email protected] tel.: 517 057 545
O Centrum Handlowym SKENDE Shopping:
Centrum handlowe SKENDE Shopping ze sklepem IKEA w Lublinie jest jednym z największych obiektów handlowych we wschodniej Polsce. W sumie na powierzchni 57 500 m kw. klienci mogą skorzystać z oferty sklepu IKEA o powierzchni 33 500 m kw. oraz centrum handlowego
o powierzchni 24 000 m kw. z blisko 50 różnymi sklepami i punktami usługowymi oraz drugim sklepem sieci TK Maxx w Lublinie. Na terenie centrum znajduje się wiele punktów przyjaznych rodzinom, miejsc wspólnego odpoczynku i zabaw dla dzieci. Klienci mają do dyspozycji parking na
2 000 samochodów.
O Ingka Centres:
Ingka Centres, spółka należąca do Grupy INGKA, od 40 lat buduje i zarządza rentownymi centrami handlowymi. Obecnie posiada 44 obiekty zlokalizowane w 15 krajach, które rocznie odwiedza 460 milionów osób. Do 2025 roku w planach spółki jest w sumie 70 lokalizacji. Ingka Centres Polska stawia na stały wzrost i podnoszenie jakości usług. Wraz z firmą rozwijają się także jej najemcy i partnerzy biznesowi, a wśród nich 1600 marek prowadzących ponad 7000 sklepów.
W Polsce Ingka Centres Polska zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie.
*Artykuł partnera
Komentarze