Sytuacja polskich pracowników i przedsiębiorców jest dramatyczna! Ale jeszcze gorsza jest nasza sytuacja - nadawców mediów lokalnych, a szczególnie telewizji. Mimo iż w czasie pandemii utraciliśmy nawet do 100% swoich przychodów, nie zawiesiliśmy działalności. Nasi dziennikarze na bieżąco przekazują informacje z najbliższej okolicy i komunikaty władz, pokazują swoje miasta, edukują i mobilizują społeczeństwo, koordynują samopomoc, wspierają szkoły w zdalnej edukacji, transmitują msze z miejscowych kościołów i niosą medialną posługę religijną. Bezpłatną reklamą i promocją dobrych praktyk pomagają przedsiębiorcom, którzy zostali zmuszeni do czasowego zatrzymania biznesów lub nagłej zmiany działalności, wreszcie organizują rozrywkę zamkniętym w swoich mieszkaniach widzom. A wszystko to w sytuacji, gdy zamarło życie kulturalne i sportowe w naszych miastach i gdy większość przedsiębiorców i samorządów wycofało zlecenia produkcyjne i reklamowe. Naszym biznesom medialnym nie wystarczą rządowe działania osłonowe „tarczy antykryzysowej”. Niezbędne jest natychmiastowe dofinansowanie realizowanej przez nas obecnie działalności misyjnej.
Zwracamy się z apelem do Rządu RP o pilne uruchomienie zleceń dla koncesjonowanych mediów lokalnych na emisję spotów informujących, edukujących i ostrzegających społeczeństwo, spotów informujących przedsiębiorców i samozatrudnionych, a także pilne uruchomienie grantów kierowanych do telewizji lokalnych na działania wspierające nauczycieli w zdalnej edukacji, audycje wspierające i informujące przedsiębiorców oraz na audycje i działania edukacyjne i samopomocowe kierowane do społeczności lokalnych. Środki na ten cel mogłyby pochodzić m.in. z funduszu szerokopasmowego powołanego mocą ustawy o wspieraniu budowy sieci szerokopasmowych, który wypracowuje branża telekomunikacyjna, w tym operatorzy kablowi, w wysokości 130-140 mln zł rocznie. Apelujemy także o przeznaczenie dodatkowych środków budżetowych zgodnie z obecnie procedowaną Tarczą Antykryzysową 2.0, w tym z funduszu misyjnego nadawców publicznych.
W najbliższych tygodniach nie odbędzie się wiele z zaplanowanych wydarzeń kulturalnych, edukacyjnych i biznesowych, życie społeczne toczyć będzie się w środowisku wirtualnym, także w mediach lokalnych. Apelujemy więc o pomoc i dofinansowanie do działalności misyjnej naszych mediów lokalnych. Bez pomocy rządowej dla wielu z nas i naszych pracowników mogą być to ostatnie tygodnie pracy.
*Artykuł partnera
Komentarze