Reklama

Polskie miasta gotowe na turystów*

Od kilkunastu dni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne w całej Polsce przystosowują się do nowych regulacji i wracają do działalności. Polskie miasta biorące udział w kampanii #CityWillWait już nie czekają, a są gotowe na bezpieczne przyjęcie powracających turystów. Dlatego akcja będzie kontynuowana pod hasłem #CityIsReady #JesteśmyGotowi.
Polskie miasta gotowe na turystów*

Od kilkunastu dni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne w całej Polsce przystosowują się do nowych regulacji i wracają do działalności. Polskie miasta biorące udział w kampanii #CityWillWait już nie czekają, a są gotowe na bezpieczne przyjęcie powracających turystów. Dlatego akcja będzie kontynuowana pod hasłem #CityIsReady #JesteśmyGotowi.

Gotowość do bezpiecznego przyjmowania turystów i gości oznacza być albo nie być dla wielu podmiotów branży turystycznej. Ponadto według kwietniowych badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), pomimo obecnych ograniczeń, 30 procent Polaków planuje w ciągu nadchodzących tygodni przynajmniej jeden wyjazd o charakterze turystycznym, zawierający nocleg.

Swoje punkty informacji turystycznej dostosowały do nowych rygorów i otworzyły już Gdańsk, Warszawa, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Sopot, Poznań, Olsztyn oraz Toruń. W tym ostatnim pierwsi goście zagraniczni pojawili się 14 maja i pochodzili z… Meksyku (przebywali w Polsce już od dłuższego czasu).

Dowodzi to jak istotne jest wsparcie doradcze i promocyjne, którego dostarczają miejskie i metropolitalne lokalne organizacje turystyczne lub odpowiednie wydziały urzędów miast. Jedną z inicjatyw z tej kategorii była akcja #CityWillWait. Pozytywny przekaz i współpraca okazały się kluczem do sukcesu. Każdego dnia w mediach społecznościowych można było oglądać zdjęcia i filmy z charakterystyczną kolorową ramką i hashtagiem. Przypominały mieszkańcom i turystom o najciekawszych miejscach i atrakcjach, które będzie można odwiedzać po łagodzeniu restrykcji związanych z pandemią koronawirusa. Zaczęło się od Gdańska (pomysłodawcy akcji), Łodzi, Poznania i Warszawy. Wkrótce dołączyły Lublin, Olsztyn i Toruń, a niedługo później dołączyły Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia. Dziś to 13 miast - zjednoczonych, wspierających się i działających razem. Dzięki wsparciu mediów informacje o akcji dotarły do 1,4 miliona odbiorców, a do trwającej od początku kwietnia akcji zaczęły dołączać kolejne miasta.

Kampania zyskała także uznanie za granicą. Znalazła się w katalogu dobrych praktyk „An ECM Guide to Sustainable Recovery”, wydanym przez European Cities Marketing – europejską sieć, zrzeszającą ponad sto miast.

Zainicjowanie procesu odmrażania gospodarki w Polsce skłoniło miasta biorące udział w inicjatywie do jej kontynuacji, jednak pod nowym hasłem #CityIsReady i #JesteśmyGotowi. Tym razem nacisk zostanie położony na promocję już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu w miastach biorących udział w akcji. Przywołane na wstępie badania POT wskazują, że w najbliższym czasie dominować będzie zainteresowanie wypoczynkiem na łonie natury. Jednak warto przypomnieć, że tereny zieleni stanowią około 1/4 powierzchni Poznania i Gdańska. W Toruniu i Olsztynie jest to 30 procent, w Gdyni 47 procent, w Warszawie 42 procent, a rekordzistą jest Sopot z wynikiem 60 procent. Potencjał przyrodniczy wzbogaca dostęp miast do morza (Gdańska, Gdyni, Sopotu), rzeki (Warszawa, Toruń, Kraków) jezior (Olsztyn, Poznań, Lublin), lasów i parków, oraz rezerwatów geologicznych (Kielce). Te propozycje staną się naturalnym uzupełnieniem oferty turystycznej miasta, bazującej na dziedzictwie kulturowym, a w wielu przypadkach działalności sektora MICE (targi i kongresy). Może stać się to impulsem do rozwoju turystyki zrównoważonej i mikroturystyki. Wycieczki do tych miejsc ułatwiają funkcjonujące systemy wypożyczalni rowerów.

O tym, które miasta są gotowe na przyjęcia turystów i co mają do zaproponowania można się dowiedzieć ze stron internetowych i kanałów społecznościowych:

Więcej informacji:

 

*Źródło: lublin.eu


Podziel się
Oceń

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JustynaTreść komentarza: A po co nam nowe końcówki jak na mieście i tak większość tej samej trasy pokonują stadami a później dłuugo,dłuugo nic.Odechciewa się korzystać z takiej komunikacji.Data dodania komentarza: 21.12.2021, 09:11Źródło komentarza: Miasto zbudowało nowe węzły przesiadkoweAutor komentarza: RadekTreść komentarza: Brakowało Pana Kozłowskiego na wizji, myślałem, że poszedł już gdzieś dalej :D Szkoda, że rozmowa taka o PO jak zwykle nie wie co robi i mówi pod publiczke Data dodania komentarza: 19.11.2021, 09:08Źródło komentarza: Kontrapunkt: Marta Wcisło Klub Parlamentarny Koalicja ObywatelskaAutor komentarza: Kaśka Treść komentarza: My na integracji byliśmy w Wielkopolsce i lataliśmy w tunelu aerodynamicznym. A potem w hotelu zrobiliśmy sobie imprezę, aż się zdziwiłam, że frekwencja na wyjeździe była wysoka. Data dodania komentarza: 26.10.2021, 11:26Źródło komentarza: Jak wybrać lokalizację na wyjazd integracyjny?Autor komentarza: Przeciw bandytom !Treść komentarza: Na razie to lubelski Sanepid robi bandyckie i nielegalne ataki na lokale gastronomiczne w Lublinie ! Jak wczoraj o 12 w nocy na deptaku !!! Data dodania komentarza: 16.10.2021, 14:02Źródło komentarza: Przerwijmy łańcuch zakażeń wirusem SARS-CoV-2!Autor komentarza: DawidTreść komentarza: Proszę osoby poszkodowane w wypadku lub ich rodziny o kontakt, przekażę istotne informacje w sprawie. Dawid Petrus tel.579925890 Data dodania komentarza: 27.09.2021, 19:23Źródło komentarza: Wypadek z udziałem trzech osobówek i ciągnika rolniczegoAutor komentarza: LokiTreść komentarza: Radni pis będą nas uczyć moralności.Data dodania komentarza: 27.09.2021, 16:58Źródło komentarza: Radna PiS z Kraśnika obawia się o swoje życie
Reklama
Reklamajak rozmawiać ze sztuczną inteligencją
Reklama