Warsztaty skierowane są do dzieci w wieku od 6 do 13 lat. Obejmują one różne rodzaje zajęć z robotyki oraz programowania w językach Scratch i Python, które są używane przez developerów na całym świecie.
Zależy nam na tym, aby oferta Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego uwzględniała potrzeby różnych grup odbiorców, dlatego cieszymy się, że działająca w naszych strukturach Akademia Młodego Inżyniera od lat wzbudza tak duże zainteresowanie wśród dzieci i rodziców. Jest to zasługa zarówno atrakcyjnej formy zajęć, jak też wykorzystywania nowoczesnych narzędzi edukacyjnych. – podkreśla Tomasz Szumowski, p.o. prezesa zarządu Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego.
Najmłodsi zaczynają swoją przygodę w Akademii z robotami LegoWedo i Ozobotami. Następnie przechodzą na kolejny poziom, gdzie mogą rozpocząć naukę kodowania w języku Scratch, a pisząc swoje pierwsze programy przekonają się, jakie to proste i ile daje różnorodnych możliwości. Dzieci w wieku 9 lat zobaczą, że Minecraft to nie tylko gra, ale także doskonałe narzędzie do nauki przez zabawę, które pomoże im uruchomić wyobraźnię i przenieść się w świat różnorodnych misji edukacyjnych pełnych wymagających zadań. Na kolejnych zajęciach nauczą się, jak sterować światem za pomocą języka programowania Python.
Zajęcia w Akademii to nie tylko doskonała zabawa i sposób na kreatywne spędzenie czasu wolnego. W czasie warsztatów dzieci uczą się współpracy w grupie, logicznego myślenia, projektowego podejścia do pracy oraz twórczego rozwiązywania problemów, co na pewno zaprocentuje w przyszłości. – dodaje Agnieszka Antolak, koordynator Akademii w Lubelskim Parku Naukowo-Technologicznym.
*Artykuł partnera
Zajęcia będą obejmowały 12 spotkań po 1,5 h od października do stycznia. Szczegółowe informacje na temat programu i zapisów dostępne są na stronie: https://lpnt.pl/dla-dzieci
Komentarze