– Lublin z roku na rok staje się coraz częściej wybieranym kierunkiem podróży, zarówno przez turystów z kraju, jak i z zagranicy. Przyciąga ich tu wyjątkowy klimat Starego Miasta, jedyne w swoim rodzaju festiwale oraz szeroki katalog możliwości spędzania wolnego czasu. Pierwsza połowa tego roku dla całej branży turystycznej była walką o przetrwanie. Wybuch epidemii koronawirusa wymusił zrewidowanie działań miasta w zakresie turystyki i dostosowanie ich do zaistniałych okoliczności. Nasze wsparcie skupiło się na niwelowaniu skutków zmniejszonego ruchu turystycznego – mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.
Lubelski Pakiet Wsparcia dla lokalnych przedsiębiorców i organizacji pozarządowych umożliwił uzyskanie obniżki stawek czynszu, odroczenia terminów płatności lub rozłożenia płatności na raty. W ramach akcji #Zostańwdomu na stronie lublin.eu powstała specjalna zakładka, na której lubelscy przedsiębiorcy i instytucje zamieszczali swoją ofertę skierowaną do mieszkańców pozostających w domach. We współpracy z innymi największymi miastami w Polsce, Lublin dołączył do akcji #CityWillWait, promując lokalną ofertę turystyczną i podtrzymując zainteresowanie naszym miastem wśród potencjalnych turystów.
Przeprowadzone badania wskazały, że Lublin jest bardzo chętnie odwiedzany przez turystów indywidualnych. Wpływ na to miały m. in. działania promocyjne realizowane z innymi miastami w ramach akcji #CityIsReady, czy z Polską Organizacją Turystyczną, które polecały Lublin – Polską Markę Turystyczną osobom szukającym bezpiecznego letniego wypoczynku. Konkretne statystyki za ten rok pokaże Lubelski Barometr Turystyczny oparty na analizie Big Data, którego prezentacja odbędzie się późną jesienią.
W ramach Sezonu Lublin 2020 wirtualnie powstała nowa strona internetowa www.miastoinspiracji.lublin.eu, która w jednym miejscu skupia ofertę partnerów Sezonu, trasy Przewodników Inspiracji, a także atrakcyjne wizualnie wizytówki Miejsc Inspiracji w ramach wspólnej oferty Lublina dla turystów. 40 filmów powstałych w ramach Sezonu Lublin jest promowanych w mediach społecznościowych do odbiorców w różnych częściach Polski przez kanały @TurystycznyLublin na Facebooku, Instagramie i YouTube.
W styczniu 2020 r. w Urzędzie Miasta Lublin powstało Biuro Rozwoju Turystyki, a w odpowiedzi na potrzebę współpracy w ramach branży turystycznej powołano Lokalną Organizację Turystyczną Metropolia Lublin, która w kolejnych latach będzie aktywnie działać w zakresie promocji turystycznej miasta.
*Źródło: lublin.eu
Komentarze