Gminy oceniano w trzech obszarach – jakości oficjalnej witryny internetowej, mailingu w języku polskim oraz mailingu w języku angielskim. Badanie użyteczności oficjalnych stron internetowych dotyczyło m.in. istnienia obcojęzycznych wersji strony, funkcjonowania gmin w mediach społecznościowych, dostępności tych serwisów oraz istnienia zakładek i innych udogodnień dla przedsiębiorców. Z kolei ocena komunikacji drogą elektroniczną z przedstawicielami badanych urzędów, została przeprowadzona przy użyciu metody „tajemniczego klienta”. Ta część badań odbyła się w języku polskim oraz angielskim.
Lublin, który łącznie zdobył 24 punkty, został wysoko oceniony w obszarze witryny internetowej oraz odpowiedzi na zapytanie potencjalnego inwestora przesłane w języku angielskim.
Łącznie badaniem „Gmina na 5!” w 2020 roku objęto 663 gminy i 18 dzielnic miasta stołecznego Warszawy. W województwie lubelskim ocenie poddano 35 gmin, spośród których 4, w tym Miasto Lublin, znalazło się gronie wyróżnionych tytułem.
Pełny raport z badań „Gmina na 5!” dostępny jest na stronie internetowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
*Źródło: lublin.eu
Komentarze