W ostatnim czasie nasi klienci często pytali o możliwość nadania lub odbioru przesyłek. Teraz, dzięki wprowadzeniu nowej usługi DHL Parcel, będzie to możliwe. Chcemy aby to właśnie Stokrotki Express odpowiadały na wszystkie pilne potrzeby klientów. Uruchomienie usługi we współpracy z Pointpack i DHL wpisuje się w tę strategię – mówi Konrad Majkowski, Menadżer ds. Komunikacji i PR Stokrotki.
Sklepy Stokrotka Express to najmniejszy w Stokrotce format 49 osiedlowych sklepów, które oferują pełny asortyment, od produktów spożywczych po chemię gospodarczą. Wprowadzenie możliwości odbioru paczek jest odpowiedzią na rosnącą popularność zakupów internetowych i rozszerzenie usług w sklepach convenience.
Współpraca z siecią handlową Stokrotka to kolejny krok ku poszerzeniu sieci Punktów Obsługi Paczek DHL Parcel. Sieć DHL zapewnia już 10.000 takich lokalizacji, a stale rosnące zainteresowanie konsumentów taką formą korzystania z usług kurierskich wskazuje, że to właściwy kierunek dla dalszych inwestycji. Nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi przyczynia się również do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie liczby kilometrów pokonywanych przez kurierów.
Poziom satysfakcji konsumentów korzystających z usług kurierskich za pośrednictwem Punktów Obsługi Paczek jest wysoki. Wynik aktualnych badań jakościowych wskazuje, że 83 proc. odbiorców, poleciłoby dostawę do POP DHL swoim znajomym. Te dane są mocną podstawą dla konsekwentnego rozwijania naszej sieci partnerskiej, która obecnie liczy już 10 tys. placówek. Mamy bardzo silną infrastrukturę POPów w miastach i obszarach podmiejskich – aż 90 proc. konsumentów ma POP DHL w zasięgu maksymalnie 10 minut drogi od swojego domu czy pracy. Teraz koncentrujemy się na tym aby osiągnąć taki status również w mniejszych miejscowościach. Dążymy do tego aby każdy konsument w Polsce miał w pobliżu nasz Punkt Obsługi Paczek. Dzięki współpracy z takimi partnerami jak sieć Stokrotka jesteśmy coraz bliżej realizacji tego celu – zaznacza Maciej Dudek, Menedżer sieci partnerskiej DHL Parcel.
Całość działań wdrożeniowych we współpracy z poszczególnymi podmiotami koordynuje Pointpack, integrator oraz partner technologiczny, budujący rozwiązania IT, a także usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.
Współpraca przedstawionych partnerów to kolejny dowód na to, że możliwe jest stworzenie ekosystemu technologicznego, dzięki któremu efekt skali pojawia się szybciej, a synergia logistyczna obniża koszty pierwszej i ostatniej mili.
Na wzajemnej kooperacji zyskują przede wszystkim klienci, którzy przy okazji robienia zakupów mają możliwość skorzystania z usług odbierania i nadawania przesyłek w najbliższej placówce sklepu o dogodnej porze – wyjaśnia Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack.
*Artykuł partnera
Komentarze