– Od niemal dwóch lat realizujemy pilotażowy program „SOS dla Seniora” oferujący usługę teleopieki, który cieszy się dużym zainteresowaniem. Lubelscy seniorzy mogą korzystać z tzw. opasek życia służących do wzywania natychmiastowej pomocy w sytuacji zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa. Daje to poczucie bezpieczeństwa zarówno seniorowi, jak i jego najbliższym, którzy na co dzień z nim nie przebywają. Z końcem tego roku program pilotażowy się kończy, ale w odpowiedzi na zgłaszane przez seniorów zainteresowanie, będziemy kontynuować tę formę wsparcia – mówi Monika Lipińska, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Społecznych.
W nowej edycji programu może wziąć udział 400 seniorów. Osoby zakwalifikowane do objęcia usługą teleopieki będą mogły korzystać z opasek do 31 grudnia 2022 roku. Usługa teleopieki jest całkowicie bezpłatna, a koszty związane z realizacją programu pochodzą z budżetu Miasta Lublin. Bezpośrednim realizatorem jest Zespół Ośrodków Wsparcia w Lublinie.
Rekrutacja rozpoczyna się 4 stycznia i potrwa do 18 stycznia lub do wyczerpania miejsc. Ze względu na bezpieczeństwo odbędzie się drogą telefoniczną lub internetową. Zgłoszenia osób zainteresowanych otrzymaniem opaski w ramach świadczonej teleopieki oraz spełniających poniższe kryteria przyjmowane są telefonicznie w godzinach 7.00-15.00 pod numerami telefonów: 81 466 55 60, 81 466 55 61, 539 867 637, 539 867 635, 880 523 421 lub mailowo na adres: [email protected].
Aby skorzystać z usługi teleopieki i otrzymać opaskę życia należy spełnić trzy kryteria:
- mieć co najmniej 60 lat życia, a w szczególnych przypadkach warunkowanych stanem zdrowia, z opaski może skorzystać osoba poniżej 60 roku życia,
- być mieszkańcem Lublina,
- wyrazić zgodę na udział w programie, przestrzeganie regulaminu i na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych podczas rekrutacji i realizacji usługi teleopieki.
Zakładana na nadgarstek opaska wyposażona jest w przycisk alarmowy SOS umożliwiający połączenie głosowe z Centrum Teleopieki, miernik tętna, czujnik upadku oraz czujnik zdjęcia i założenia opaski, lokalizator GPS oraz wskaźnik poziomu ładowania baterii. Urządzenie bezpośrednio łączy się z pracownikami Centrum Teleopieki, którzy po otrzymaniu zgłoszenia udzielają adekwatnej pomocy wzywając odpowiednie służby i powiadamiając najbliższe osoby.
*Źródło: lublin.eu
Komentarze