Umowę o wartości ponad 13 mln zł zrealizuje spółka Budimex. Ponadto nastąpiło również rozstrzygnięcie postępowania przetargowego na rozbudowę ul. Krochmalnej. Oferta na kwotę ponad 20,7 mln zł złożona przez spółkę Strabag została oceniona jako najkorzystniejsza.
– Kluczowy dla Miasta i całego regionu projekt, poza budową nowoczesnego Dworca Metropolitalnego, obejmuje również modernizację pobliskich ulic. W rejonie dworca powstanie zupełnie inny układ drogowy. Podpisana dzisiaj umowa pozwoli na budowę nowego zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca ‘80 do ul. Dworcowej oraz łącznika ul. Dworcowej i al. Piłsudskiego. Rozstrzygnęliśmy również postępowanie na rozbudowę ul. Krochmalnej. Po zakończeniu procedury odwoławczej oraz kontroli uprzedniej, możliwe będzie również podpisanie umowy na tę inwestycję, a tym samym zakończenie etapu postępowań przetargowych z zakresu infrastruktury drogowej dla całego projektu – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Umowa dotyczy rozbudowy ul. Dworcowej oraz budowy zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca '80. Ul. Dworcowa zostanie przedłużona do ronda przy Targach Lublin, również przeznaczonego do przebudowy. Dla usprawnienia ruchu zostanie wybudowany jednokierunkowy zjazd z ul. Lubelskiego Lipca '80 do wspomnianego ronda oraz droga wiodąca od ronda do al. Piłsudskiego (dwukierunkowa z możliwością skrętu w prawo w al. Piłsudskiego). W ten sposób zostanie odciążone rondo Sportowców, a dojazd do Dworca i w stronę centrum Lublina upłynniony. Wykonawca będzie miał za zadanie również budowę kanalizacji deszczowej wraz z przepompownią, wykonanie oświetlenia ulicznego, sieci wodociągowej oraz sieci elektroenergetycznych. Dodatkowo zostanie przebudowana trakcja trolejbusowa i sieć gazowa. Termin realizacji umowy upływa 25 października 2021 r.
Z kolei rozstrzygnięte postępowanie dotyczy rozbudowy ulicy Krochmalnej, gdzie wymieniona zostanie warstwa ścieralna jezdni oraz powstaną nowe krawężniki. Jezdnia zachowa swoją obecną 13-metrową szerokość. Po obu stronach ulicy, w miejscu gdzie pozwala na to szerokość pasa drogowego, pas zieleni oddzieli chodniki od jezdni, tak aby istniejące słupy trakcyjne nie kolidowały z chodnikiem. Po północnej stronie ul. Krochmalnej zaprojektowano przebudowę istniejącej zatoki autobusowej. Jej parametry zostaną dostosowane do obowiązujących warunków technicznych, a nawierzchnia powstanie z betonu cementowego. W północno-zachodniej części skrzyżowania z ul. Cukrowniczą zmieni się geometria ścieżki rowerowej w celu upłynnienia ruchu rowerowego oraz zwiększenia szerokości chodnika. Ścieżki rowerowe będą miały nawierzchnię bitumiczną. Po południowej stronie ul. Krochmalnej zaprojektowano dwie nowe drogi wraz z miejscami postojowymi. Obydwie jezdnie zostały zaprojektowane jako bitumiczne, jednojezdniowe, jednokierunkowe o szerokości 7 m. Wzdłuż nowych ulic przewidziano ponad 120 miejsc postojowych dla busów i autobusów. Roboty drogowe związane z rozbudową ulicy Krochmalnej oraz powstaniem nowych dróg obejmą także m.in. budowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej oraz przebudowę oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej.
W rejonie ul. Krochmalnej powstanie również budynek socjalno-techniczny przeznaczony do obsługi kierowców komunikacji miejskiej, droga dojazdowa oraz parking wokół nowo powstałego obiektu. Budynek będzie trzykondygnacyjny. Dwie kondygnacje znajdą się w części nadziemnej, zaś jedna w części podziemnej. W budynku przewidziano szatnie dla kierowców komunikacji miejskiej wraz z zespołem toalet i natryskiem oraz część socjalną z aneksem kuchennym i jadalnią dla pracowników budynku oraz kierowców oczekujących na kurs. Dla zapewnienia komunikacji w obiekcie projekt zakłada wydzielenie klatki schodowej oraz umiejscowienie windy osobowo-technicznej. Obiekt został przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Kubatura całego budynku to blisko 3 tys. m2. Dodatkowo w ramach ogłoszonego przetargu nastąpi rozbudowa wodociągu kolidującego z obszarem inwestowania. Obejmie ona przebudowę i wykonanie nowego odcinka wodociągu na terenie PKP do wysokości stacji paliw. Zakończenie prac planowane jest na 30 czerwca 2022 r.
Projekt „Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Realizacja całego projektu zostanie zakończona do 31 grudnia 2022 r. Całkowita wartość projektu to około 300 mln zł, z czego ponad 173 mln zł stanowią środki unijne.
*Źródło: lublin.eu
Komentarze