Zarządowi związku, który rozpoczął pracę na początku 2011 roku przyszło działać w zakresie ciagle zmieniajacego sie prawa. Zmieniona ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach narzuciła na samorządy nowe obowiązki. Wprowadzone zostały regiony gospodarki odpadami, ustanowione zostały, wraz z zadaniami, rodzaje instalacji, zakazano związkom komunalnym bezpośredniego prowadzenia składowisk odpadów.
Kadencja Zarządu Związku przypadająca na lata 2011 – 2014 stała pod znakiem stabilizowania sytuacji finansowej. Po wybudowaniu nowej niecki, zwiazek posiadał spora stratę finansową ( około 3oo tys. zł. ). Jednak zarząd wpropwadził działania oszczędnociowe. Od wrzesnia 2011 roku zostało zlikwidowane wynagrodzenie zarządu i członków zgromadzenia. Sytuacja finansowa wymusiła równiez podniesienie ceny za gromadzenie odpadów na składowisku. Stan finansów nie pozwolił także na przeprowadzenie żadnych inwestycji.
Jednak działania, które podjął obecny zarząd doprowadziły do stabilizacji. Zbiegło sie to z zakończeniem spłaty pozyczki na budowę składowiska. Władze związku wystąpiły do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o umorzenie części rat, co zostało pozytywnie rozpatrzone.
Komentarze